Fotomontage, links uitsnede COVID-19 Vaccinations Arrive © Mecklenburg CountyFollow (CC BY-NC 2.0), persoon rechts heeft in een andere context een gezichtsverlamming gehad.

Minstens 13 mensen in Israël hebben last van gezichtsverlamming na inname van Pfizer’s Covid-19 vaccin. De informatie komt slechts een maand nadat de Amerikaanse Food and Drug Administration soortgelijke problemen meldde, maar vervolgens zei dat het niet was gekoppeld aan de vaccinatie.

Israël heeft snel gevaccineerd en wordt daarvoor geprezen. Maar liefst 20 procent van de bevolking is momenteel gevaccineerd.

Het vaccin heeft echter voor meerdere mensen geleid tot onverwachte gezondheidsproblemen, schrijft RT. Minstens 13 mensen hebben een gezichtsverlamming gemeld na het ontvangen van een dosis van het Pfizer/BioNTech-vaccin. De minister van Volksgezondheid denkt dat er nog meer zijn.

“Minstens 28 uur lang heb ik rondgelopen met een gezichtsverlamming”, vertelt een van de slachtoffers aan Ynet.

De persoon zegt echter dat de reactie “ongewoon” is en dat het “belangrijk” is dat mensen worden gevaccineerd. Hij weet echter zelf niet zeker of hij nog een tweede dosis van het vaccin zal nemen.

Het ministerie van Volksgezondheid in Israël is van mening dat het veilig is om de tweede dosis van het vaccin in te nemen, zolang de gezichtsverlammingen verdwijnen en er geen langdurige bijwerkingen zijn van de eerste dosis. Sommige Israëlische medische deskundigen zijn het hier echter niet mee eens.

Professor Galia Rahay, directrice van de afdeling Infectieziekten van het Sheba Medical Center, vertelt Ynet dat ze zich niet op haar gemak voelt bij het geven van een tweede dosis wanneer een persoon een verlamming van de eerste dosis heeft ervaren.

“Niemand weet of dit verband houdt met het vaccin of niet. Daarom wil ik afzien van het geven van een tweede dosis aan iemand die een verlamming heeft ervaren van de eerste dosis”, zegt ze.

Vorige maand meldde de FDA vier deelnemers aan fase drie-test van het Pfizer-vaccin dat ze tijdelijke gezichtsverlamming hadden opgelopen. De FDA concludeerde echter dat er geen bewijs was dat het vaccin de gezichtsverlamming veroorzaakte, maar raden wel aan die specifieke vaccinatie kit extra te monitoren.

Het Pfizer/BioNTech-vaccin begon in december 2020 in het Verenigd Koninkrijk te worden gedistribueerd en in verschillende landen zijn er verschillende ernstige kwetsuren en zelfs sterfgevallen door vaccinatie gemeld.

Israëlische minister en een voormalige Britse ambassadeur: met Biden zal er weer oorlog worden gevoerd

2 REACTIES

  1. Dat het niet helemaal gezond voor je is zo’n prik, Ok
    Maar homo worden hadden we nog niet gehoord.
    Zo gek als een deur die vent.

    Een Israëlische Haredi (ultraorthodoxe) rabbijn heeft zijn kudde online gewaarschuwd voor de gevaren van vaccinatie tegen Covid-19. In een preek suggereerde Daniel Asor dat het vaccin homoseksueel zou kunnen maken.

    “Elk vaccin gemaakt van een embryonaal substraat, en we hebben het bewijs hiervan, veroorzaakt tegennatuurlijke neigingen”, zei hij.
    https://www.welingelichtekringen.nl/samenleving/2452445/volgens-deze-rabbijn-kan-covid-19-vaccin-je-homo-maken.html

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Please enter your comment!
Please enter your name here