
In een boeiend interview in het “Health Ranger Report” ging Health Ranger Mike Adams in gesprek met Bart Sibrel, een gerenommeerd onderzoeker en filmmaker. Adams’ gast heeft jarenlang gewerkt aan het blootleggen van wat volgens hem een van de grootste misleidingen van de 20e eeuw is: de in scène gezette maanlanding van Apollo.
Hun tot nadenken stemmende discussie ging dieper in op het bewijs van Sibrel, de implicaties van een dergelijke monumentale fraude en de redenen achter het stilzwijgen van andere landen. Het begon met Adams die de groeiende scepsis ten aanzien van officiële narratieven erkende, met name in de nasleep van de Wuhan-coronaviruspandemie (COVID-19). Hij benadrukte de toenemende bereidheid van het publiek om historische gebeurtenissen in twijfel te trekken, waarmee hij de weg vrijmaakte voor Sibrels beweringen over de maanlanding, schrijft Kevin Hughes.
Sibrel verduidelijkte dat zijn scepsis niet gaat over het bestaan van ruimteverkenning of de vorm van de aarde, maar specifiek over de bemande missies naar de maan. De bekroonde filmmaker en schrijver betoogde dat de stralingsgevaren van de Van Allen-gordels, die door ingenieurs van de National Aeronautics and Space Administration (NASA) als dodelijk voor mensen zijn erkend, het onmogelijk maken dat astronauten de reis met de technologie van de jaren zestig hebben overleefd.
Sibrel presenteerde een veelzijdig betoog, waarbij hij zich baseerde op fotografisch bewijs, historische inconsistenties en recente ontwikkelingen in AI-technologie. De onderzoeksjournalist wees op de absurditeit van astronauten die golf spelen op de maan, een bewering die hij ondersteunt met videobeelden waarop de astronauten zich schijnbaar moeiteloos bewegen in een omgeving met lage zwaartekracht. (Gerelateerd: Bart Sibrel presents evidence claiming NASA faked the moon landings.)
Een van de meest overtuigende bewijsstukken die Sibrel naar voren bracht, is de video van de lancering van Apollo 17. Hij trok de aanwezigheid van een cameraman op de maan in twijfel, gezien de vloeiende zoom- en panbewegingen in de beelden. Sibrel voerde aan dat de vertraging in de communicatie tussen de aarde en de maan dergelijk nauwkeurig camerawerk onmogelijk zou hebben gemaakt.
Om zijn zaak verder te onderbouwen, zei Sibrel dat Google’s Neural Network, een geavanceerd AI-systeem, werd gebruikt om beelden van de Apollo-missies en Chinese maansondes te analyseren. De AI, die een perfecte staat van dienst heeft in het detecteren van deep fakes, identificeerde de Apollo-beelden als nep en bevestigde de authenticiteit van de Chinese beelden.
De vernietiging van bewijsmateriaal en de “bekentenis op het sterfbed”
Sibrel ging ook in op de opzettelijke vernietiging van originele beelden en technologie van de Apollo-missies. Hij haalde NASA’s bekentenis aan dat de originele banden verloren waren gegaan of overschreven, een feit dat volgens hem het bewijs is van een doofpotaffaire. De auteur van het boek “Moon Man” stelde de vraag: als Amerikaanse astronauten echt naar de maan zijn geweest, waarom zou NASA dan juist de technologie vernietigen die dat mogelijk heeft gemaakt?
“Als je fraude pleegt, vernietig je alles. Het feit dat ze alles hebben vernietigd, is dus het bewijs van de fraude,” aldus Sibrel. “Ze hebben het opzettelijk vernietigd om het bewijs van de fraude te verbergen.”
Het interview nam een dramatische wending toen Sibrel een “bekentenis op het sterfbed” noemde. Hij beschreef een video waarin een voormalige luchtmachtofficier op zijn sterfbed bekende dat hij een jaar voor de vermeende gebeurtenis getuige was geweest van de opnames van de maanlanding van Apollo 11 op Cannon Air Force Base. De officier beweerde dat hij betrokken was bij de doofpotaffaire en onthulde dat zijn collega was vermoord om het geheim te beschermen.
Adams en Sibrel onderzochten ook de redenen achter het stilzwijgen van andere landen, met name Rusland en China. Sibrel suggereerde dat deze landen de kennis van de fraude mogelijk gebruiken als pressiemiddel tegen de VS, om NASA te chanteren voor ruimtevaarttechnologie en andere voordelen.
Sibrel speculeerde ook over de mogelijkheid van een “onthullingsfeest,” waarbij de waarheid over de maanlanding, samen met andere historische gebeurtenissen zoals de moord op John F. Kennedy en 9/11, zou kunnen worden onthuld als onderdeel van een grotere strategie om de mondiale machtsverhoudingen te hervormen.
De urgentie van de waarheid en de toekomst van de mensheid
Het gesprek werd afgesloten met een oproep tot actie. Sibrel benadrukte het belang van het onthullen van de waarheid, niet alleen voor de historische nauwkeurigheid, maar ook voor de toekomst van de mensheid. Hij stelt dat het aan het licht brengen van een dergelijke grootschalige misleiding een katalysator voor verandering zou kunnen zijn en zou kunnen leiden tot een heroverweging van het vertrouwen in de overheid en de noodzaak van transparantie.
Adams sloot zich aan bij dit standpunt en benadrukte de psychologische oorlogsvoering die regeringen voeren om kritisch denken te onderdrukken. Hij prees Sibrel voor zijn moed om de status quo in twijfel te trekken en moedigde kijkers aan om het bewijs met een open geest te benaderen.
Het interview is een boeiende verkenning van een van de meest controversiële onderwerpen in de moderne geschiedenis. Het bewijs van Sibrel is weliswaar controversieel, maar daagt kijkers uit om hun overtuigingen over een van de meest gevierde prestaties van de mensheid te heroverwegen. Of men het nu eens is met de conclusies van Sibrel of niet, het interview herinnert ons er op krachtige wijze aan hoe belangrijk het is om autoriteit in twijfel te trekken en de waarheid te zoeken.
In een wereld waarin het vertrouwen in instellingen afneemt, herinnert Sibrels werk ons aan de kracht van scepsis en het zoeken naar de waarheid. Zoals hij het treffend verwoordde: “We kunnen als natie of als volk op aarde geen vooruitgang boeken totdat we weten dat onze grootste prestatie in scène is gezet.”
Bekijk de video hieronder voor meer informatie over het interview van Bart Sibrel met Mike Adams.
Copyright © 2025 vertaling door Frontnieuws. Toestemming tot gehele of gedeeltelijke herdruk wordt graag verleend, mits volledige creditering en een directe link worden gegeven.
‘Vader van NASA’ bekent op sterfbed: “We hebben alles vervalst”
Volg Frontnieuws op 𝕏 Volg Frontnieuws op Telegram
Kom er maar in Simon!
Als jullie graag naar die idioot Sibrel willen luisteren, ga je gang! De maanlanding is zijn verdienmodel.
We kunnen alle fake argumenten die hij keer op keer recycled wel weer opnieuw gaan debunken, maar ik heb er geen zin meer in. Blijkbaar als je maar vaak genoeg herhaald dan wordt het vanzelf waarheid. Hebben we in de Corona periode ook gezien en nu met de climate change opnieuw.
Dus: ik doe deze keer niet meer mee.
Ja hoor, zo kennen we je weer. Het onderscheid tusen realiteit en narratief is meteen niet meer te ontdekken als Shimon zich er me gaat bemoeien. Ja, Shimon van je weet wel..
Ik ben blij dat ik weer aan jouw verwachtingen voldoe. Graag gedaan!
Kijk even naar dit deze video (van vóór ai) waarin Buzz Aldrin zelf erkent, niet op de maan is geweest: https://old.bitchute.com/video/rf8lY0q0TmC8/
Om moe van te worden altijd maar hetzelfde fake argument van Buzz Aldrin te blijven recyclen. Het zit anders: https://chatgpt.com/share/67c3a57d-0530-8007-801d-3ec11ce811fc
Dit soort van verhalen heeft uiteindelijk maar één doel en dat is de prestatie’s van het blanke ras, die tot de grootste in de menselijke geschiedenis behoren, onderuit halen.
Of de kwaliteit van de westerse mens holt achteruit dat kan natuurlijk ook.
Heel nederland is ondertussen gechipt
De polder cia bepaalt wie er succes in het leven mag hebben en wie niet
Het land zit vol met kneuzen, verslaafd aan gokken of sex?
Discalcuul en Adhd add en andere afkortingen etc
Gewone basis dingen zoals taal en rekenen zijn al te moeilijk voor zeer velen.
De amrerikanen zijn beroemd om hun public relations, marketing en propaganda
Omdan miljarden uit te geven om een paar militairen op de maan te zetten
Terwijl de hele wereld toekijkt is ook wel wat riskant
Dus dat je een backup filmpje enceneerd is niet zo verrassend
En het fake filmpje is natuurlijk beter dan het echte filmpje met alle straling daar
Ondertussen hebben de chinezen, die het welzijn van hun burgers wel hoog in het vaandel hebben staan
Hoge snelheids treinen schone autos veilige kern energie een ruimtestation etc etc
Zelfs de noord koreanen met al hun communistische repressie doen het beter dan ons
Krijgt FVD toch weer gelijk…..Baudet werd uitgelachen door de kamer, kijken wie het laatst lacht!!!
Baudet moet zijn werk doen en niet met zijn hobbies te koop lopen. De FVD is een crypto zionistische club die niks bereikt net als de PVV.
Ook de kamerleden van de fvd hebben trouw gezworen aan wim bilderberg en niet aan het volk. Dat snapt het fvd-stemvee nog steeds niet. Dat ze – net als de pvv – de ‘waarheid’ mogen verkopen is niets anders dan afleiding, anders wordt het beleid tegen het volk wel erg opzichtig. De fvd zijn dus dezelfde vliegenvangers als de rest van die politiek zooi. Niks meer, niks minder.
Zo is het
Thierry Baudet zorgt er onbewust doch eigenhandig voor dat FvD nooit groter kan worden. Baudet is misschien zionistisch ook nog, in elk geval zeer naief, eigenwijs en met een extreem groot ego. Er zijn zoveel kanjers bij FvD, Gideon, Lidewij, Ralf, Pepijn en Freek, maar Thierry overschaduwd het potentieel van deze mensen. Echt jammer. Terug komend op dat Thierry ook denkt dat de maanlandingen fake waren, was voor mij voldoende om zijn intellect zeer in twijfel te trekken. Dus ook zo’n figuur kan met een slim in elkaar gezette video en fake argumenten overtuigd worden zonder zelf onderzoek te doen. Geen haar beter dus dan de andere politici die ook door lobbyisten gemakkelijk met fake argumenten overtuigd kunnen worden. Top voorbeeld: Frans Timmermans die overtuigd is dat de door de mens veroorzaakte CO2 verantwoordelijk is voor de klimaatverandering.
Dat Baudet in die maanlandingshoax-flauwekul gelooft komt door Robert Jensen, die met soortgelijke onzin aan kwam zetten. Baudet heeft echt een zwak voor Jensen omdat hij het tijdens de coronacrisis geweldig goed gedaan heeft. In de FvD kijken ze geweldig tegen Jensen op en wordt hij bijna als een profeet vereerd heb ik gemerkt. Helaas kan Jensen niet het verschil zien tussen een echte hoax (zoals corona of 9/11) en een ‘red herring’ oftewel een nephoax. Hij begon ook onzin uit te slaan dat ook een platte ‘bespreekbaar’ zou moeten zijn, hoewel dat ‘niet zijn eigen mening zou zijn’. Hij gooide uiteindelijk zijn eigen glazen in met zijn antiwetenschappelijke nonsens en heeft de FvD meegenomen in zijn val. Helaas…. Voor mij is Jensen een dwaas met een grote waffel die grote uitspraken meent te kunnen doen over zaken waar hij totaal geen verstand van heeft.
Ik vergat een woordje. …een platte AARDE ‘bespreekbaar’ zou moeten zijn,…
Klopt, Jensen is dus ook een mooi voorbeeld van conspiracy theorie als verdienmodel, waar een publiek voor is, zit geld, dat weet Jensen maar al te goed. Dat weet dus die Bart Sibrel ook dondersgoed. Ik keek ’n stukje van het interview, hij gaat nu zelfs zover om de debunkers van zijn beweringen weer terug te debunken met NOG grotere onzin argumenten. Het lijkt wel een wedstrijd.
Inderdaad Tjeerd, Thiery Baudet is een atlantische zionist die jarenlang heeft gewerkt bij CFR*-filiaal Instituut Clingendael in Den Haag.
*Council on Foreign Relations (1921)
De CFR komt uit de koker van the Royal Institute of Foreign Affairs (Londen, 1919), in een tijd dat de machtsverhoudingen in met name in Europa & het Middenoosten enorm aan veranderingen onderhevig waren nav de op 11.11.1918 (om 11:00u) beëindigde WOI.
Bedankt Ron voor de info. Ik wist wel dat hij van Clingendael was. Net als Kok die van Nijenrode was. dan weet je eigenlijki genoeg.
De meeste mensen hebben nu eenmaal hopium nodig om de toekomst tegemoet te treden.
Simon, waar ben je..??
Ja ja, rustig maar, zie mijn comment hierboven onder VoorheenNooT.
Bart Sibrel had blijkbaar weer geld (en aandacht) nodig dus logisch dat interview.
Ik zag ook al ’n begin van de Flat Earthers hier.
Voor mij is het nu gewoon vermaak, overtuigen kun je toch niemand die niet twijfeld en dat geldt in 2 richtingen. Spilled Milk.
“Elk document is vernietigd of vervalst, elk boek is herschreven, elke afbeelding is overgeschilderd, elk standbeeld en elk straatgebouw is hernoemd, elke datum is gewijzigd. En het proces gaat door, dag na dag en minuut na minuut. De geschiedenis is gestopt. Niets bestaat behalve een eindeloos heden waarin de Partij altijd gelijk heeft.”
― George Orwell
Precies wat u en Orwell zegt.
1776 was het moment dat de “nieuwe wereldorde” zichzelf officieel uitriep: MDCCLXXVL = 1776
NOVUS ORDO SECLORUM = “nieuwe orde van de tijden”
Vanaf dat moment werd onze aardse geschiedenis gewist, echte wetenschappen werden gewist, en de leugen begon.
De nieuwe wetenschap verteld dat de maan 335.000 km van de aarde verwijderd is.
Kijk eens naar de maan en schat de afstand…
De maan is niets meer dan een spiegelbeeld van de aarde en wordt weerspiegeld op het firmament.
De mensen voor 1776 zouden zich rotlachen om al die wetenschappen van tegenwoordig.
En de tijd waarin wij leven heet; “De vooruitgang” ook zoiets…
Ik zie geloven in een firmament met de maan als spiegelbeeld van de aarde nou niet bepaald een vooruitgang eigenlijk. Weer terug naar de 17e eeuw ongeveer. Geschiedenis wordt herschreven (door de overwinnaar), maar wetenschap is een continu proces van steeds achter meer dingen komen, eenmaal ontdekt kan dat niet meer herschreven worden, alleen herzien door een nieuwe ontdekking die een eerdere theorie weerlegd. Vooral in de sterrekunde zijn b.v. veel eerdere aannames later ontkracht toen we grotere ruimte telescopen zijn gaan bouwen. De nieuwste, de George Webb heeft de Big Bang theorie min of meer ontkracht nu. Ook ideëen over Dark Matter bijvoorbeeld zijn later ontkracht door experimenten. Dat is allemaal netjes gedocumenteerd, dus wat het was en waarom het is bijgesteld. Harde wetenschap, zoals natuurkunde heeft minder last van bijstellingen, veel natuurwetten zijn al eeuwen geleden ontdekt en gelden nog steeds.
Overigens wordt tegenwoordig wel “wetenschap” misbruikt om bepaalde agenda’s en belangen te forceren, maar dat wordt onterecht wetenschap genoemd en zo krijgt wetenschap de slechte naam waar je naar refereerd. Echte, harde wetenschap gebruiken we als mens elke dag om dingen te bouwen, uit te vinden, te doorontwikkelen, b.v. auto’s, computers, smartphones, vliegtuigen, raketten, ook (helaas) wapens, maar zelfs (LED-lampen) enz. Zonder harde wetenschap zaten we nog in de 16e eeuwse lemen hutjes.
Tjeerd juni 16, 2025 Bij 13:17
LOL. zo waar.
Wb die maanlanding, tsja, alles wat het gemak en het amusement van de mens dient, dat wordt opgepeuzeld. De meeste mensen zijn niet doortastend en laten zich liever leiden door regeringen en zelf-aangestelde experts. Ondertussen verzinnen ze zelf verklaringen voor van alles wat zich afspeelt in de wereld. Zonnevlammen voor de klimaatshoax, poleshift voor de klimaathoax, ‘ze sproeie ons doot’ voor de chemtrails, dodelijk virus voor de covid gifspuit, ‘moeder natuur is boos’ voor de overstromingen, pesticiden als oorzaak van de bijensterfte, etc etc. Zo geraakten vrouwen op de brandstapel als heksen destijds, omdat mensen verklaringen verzinnen en er graag met elkaar in meelopen omdat het “eensgezindheid” bevordert, en je bent pas iemand als je “er bij hoort” of “followers” hebt, of het nou kwaadaardig is of niet wat iemand verzint, gewoon meedoen. Als insecten die op de paadestront zitten te grazen en ‘lekker hoor’ tegen elkaar zeggen. Niemand heeft ooit nog een vinger in de plasmalagen gestoken om te zeggen dat ze doordringbaar zijn. Vele Discover vluchten zijn ondanks hun moderne hitteschilden in de fik gevlogen bij terugkeer. De apollo capsule die zgn van de Maan terugkeerde staat te bekijken in het Smithsonian, een zielig primitief gevalletje zonder betekenis, en zonder de hitteschilden die pas veel later kwamen. De terugkeer duurde volgens zeggen 3 dagen, tegenwoordig is het een paar maanden vliegen. Ra ra? Etc etc, allemaal kleine feitjes die optellen tot de Grote Leugen, maar niemand wil er over horen. Nu komt er iemand met de Van Allen Belt, waar meer dan 20 jaar geleden ook al over gerept en geschreven werd. Nee, de jongensdroom om naar de Maan en naar Mars te gaan moet in stand gehouden worden. Bovendien, Follow the Money. Dus blijf lekker geloven in de maanlanding want dat geeft kennelijk rust in je hoofd. Niemand neemt het van je af en het maakt verder niet uit wat jij of een ander gelooft. De wereld draait er toch wel onder door.
En nog dichter bij huis, bestaat er ergens een echte foto van een satelliet in baan rond de aarde?
Bart Sibrel en Eric Dubay, dat zijn twee mooie idioten bij elkaar.
Ter vermaak deze, echt lachen hoe Dubay hier wordt gefileerd: https://www.youtube.com/watch?v=UBfEhIJLYfY
Dave promoot de gifprikjes…
Dubay heb ik ook niks mee. Ik ben niet van het platte. Integendeel. Dit is nou een overheidsconspiracy om je om de tuin te leiden.
Dat deed de CIA ook met 9/11 om van de echte Teslawapen conspiracy af te leiden.
Ik ben ook niet van helemaal rond trouwens net als Tesla zelf.
De restanten de Twin Towers van 911 konden ook niet onderzocht worden voor wetenschappelijk onderzoek omdat de Amerikaanse deepstate het gedustificeerde puin snel wist veilig te stellen op een niet nader genoemde geheime stortplaats..
NB Zo weinig tonnage puin van deze twee skyscrapers had nooit door vliegtuigen ingestorte of door controlled demolition of mini nuking neergehaalde skyscrapers kunnen worden veroorzaakt.
NB Gebouw 7 werd WEL gecontroleerd opgeblazen maar dit was gedaan om de verwarring rond het gebeurde te vergroten. Je bent deepstate of niet natuurlijk..
Jet overgrote deel vd
Rommel, wil je zo vriendelijk zijn dit misbaksel te verwijderen.
Vergeet even niet dat de Twin Towers vol met asbest zaten die de khazaarse eigenaar zou moeten ophoesten.
Wat is er dan handiger om de gebouwen te laten vernietigen door een false flag operatie op te zetten in combinatie met energie laserwapen waarmee je ook nog vliegtuigen in de lucht kunt simuleren en meerdere oorlog in het Midden Oosten te kunnen beginnen. De wapens van massadestructie waren al afgevinkt en dus niet meer bruikbaar voor een false flag oorlogsoperatie met moslimacteurs uit Saoedi Arabie.
Hoeveel vliegen zijn dat in1 klap..??
We weten nu wel dat khazaren NIKS om het welzijn van mede aardbewoners geven.
Dus..
correctie van foute zinsconstructie in reactie hierboven..
..zodat gekozen werd voor een false flagoperatie met kapende moslimacteurs uit Saoedi Arabie die in skyscrapers vlogen..
Tjeerd juni 16, 2025 Bij 16:33
Over die asbest kan ik je nog wel een verhaal vertellen… ooit heb ik dat hier ook gepost. Die gebouwen zaten vol met asbest, stiekempjes door een contractor gedaan. Ik liep nog een week te prikkelen met die troep overal in mijn haar, mijn keel, mijn kleding, mijn huid… Larry Silverstein heeft er goed aan geboerd, aan die TWEE evenementen.
Dubbel inkomen ofwel minimaal 4/5 milard dollars.
Ja, dat is voor ons soort niet weggelegd..
Waarschijnlijke reden waarom WCT7 gebouw tegelijk met de Twin Towers via controlled demolition opgeblazen werd. De TT konden niet met cd opgeblazen worden vanwege de bomproof constructie van de twee gebouwen. Die gebouwen moesten met een Tesla wapen gedustificeerd worden, Tesla heeft zich in zijn graf omgedraaid neem ik aan, RIP Nikola. Elon weet niet beter,,
Een van de interessantste huurders was het Emergency Management Office van toenmalig burgemeester Giuliani en zijn commandocentrum voor noodsituaties op de 23e verdieping. Deze verdieping werd voor 15 miljoen dollar gerenoveerd, inclusief onafhankelijke en veilige lucht- en watervoorzieningen en kogel- en bombestendige ramen die bestand waren tegen winden van 200 MPH. 2 De bomaanslag in 1993 moet deel hebben uitgemaakt van de beweegredenen voor het commandocentrum, dat uitkeek over de Twin Towers, een terroristisch doelwit bij uitstek.
Het is merkwaardig dat Guiliani en zijn gevolg op de dag van de aanslag een ander hoofdkwartier betrokken en de speciale bunker, die precies voor een dergelijke gebeurtenis was ontworpen, verlieten.
https://www.wtc7.net/background.html
O ja, de BBC presentatrice kondigde de instorting van WCT7 aan, terwijl het gebouw instortte achter haar in beeld. Dat kan dus nooit. Allemaal dus gescript dus 9/11.
NASA – Not A Space Agency – are well payed liars, wasting money while people live on the streets.
So called moonlanding was a big hoax and there is no “Mars” rover.. everything they show you are places on EARTH.
NASA fakes Mars by taking pictures of the remote area’s of the Algerian desert or Devon Island in the North of Canada.
https://www.bitchute.com/video/Foh3mY9ufFFp
Hey Bob, could you elaborate on the ISS? Fake too?
Bemande ruimtevaart vindt enkel in de atmosfeer tot 690 km plaats zoals je zou moeten weten..
SpaceX Polaris Dawn mission, 1400 Km. Dwars door de van Allen belt.
https://en.wikipedia.org/wiki/Polaris_Dawn
De echte hoax is dat de van Allen Belt zo dodelijk is. Iedereen praat elkaar maar na.
Ja, dat beweerde Elon Musk. Elon Musk beweert heel veel zoals we allemaal weten. Of het waar is is maar helemaal de vraag. Dit is niet te verifieren en dus buitengewoon kwestieus om niet te zeggen..
https://www.dailymail.co.uk/sciencetech/article-13844229/conspiracy-private-space-walk-viral.html
Tjeerd, 1 ding: ook het maken van conspiracy theory verhalen kan winstgevend zijn en niet in de laatste plaats ook aandacht. Je wilt niet weten hoeveel mensen om aandacht verlegen zitten. We zitten in een tijd waarbij conspiracy theorie OOK een vruchtbare bodem is geworden voor winst, vergeet dat niet. De mens wil ALTIJD profiteren van anderen, goedgelovigen. Aan BEIDE kanten dus. Men is aan ’t doorslaan, zie ik voor m’n ogen gebeuren, zie onder dat iemand niet alleen de maanlanding ontkend, maar ook dat de aarde een bol is en dat er dus ook geen International Space Station is. (welke je met een simpele telescoop live kunt zien als je wilt).
Deze 2 reacties bij het Daily Mail artikel slaan de spijker wel op de kop
BlockVestBun, Birmingham, Verenigd Koninkrijk, 9 maanden geleden
Van veel zogenaamde samenzweringstheorieën is bewezen dat ze waar zijn. Een beroemdheid zei ooit dat het makkelijker is om mensen voor de gek te houden dan om ze ervan te overtuigen dat ze voor de gek zijn gehouden. Hoe komt het dat we in 60 jaar nog nooit terug naar de maan zijn gegaan? Alle grote prestaties in het leven zijn altijd ingehaald. En gebruik de kosten niet als excuus, met de huidige technologie zouden we het voor de helft van de prijs kunnen doen en er waarschijnlijk nu al bases op hebben
Klik om te beoordelen
P1
Paul 1, Dorset, Verenigd Koninkrijk, 9 maanden geleden
Mark Twain, uit mijn hoofd. Voor mij is het de tijdlijn. JFK beloofde het voor 1970. Ze kwamen net op tijd. Het telefoontje naar de maan was het WTC7-moment.
Bob, there s indeed a lot of BS going round these days…. thanks for YOUR bs contribution !….
Persoonlijk had en heb ik ook nog steeds mijn twijfels over de authenticiteit van de maanlanding(en), ware het niet dat men dan maar liefst 6 keer ! de boel zou gefaked hebben ? ….DAT lijkt mij écht een beetje te veel van het ‘goede’ ! ….click bait is uiteraard winstgevend ….
Het werd op een gegeven moment te duur om al die fake in de lucht te houden… Grapje, ik ben wat ouder, heb het zelf bewust meegemaakt. De eerste keer was groot nieuws, live op TV, kranten stonden er bol van, nieuws programma’s op TV, wetenschappelijke docus op TV. De tweede keer was er ook nog veel aandacht. Toen ging het fout met Apollo 13, ook veel aandacht, we hielden onze adem in. Kwam goed. Maar daarna de opeenvolgende maanlandingen, nog 4, de aandacht verslapte gaandeweg en het werd “normaal” gevonden, zo van oh ze zijn alweer op de maan. Het was schreeuwend duur en de opbrengst werd steeds minder, dus na de 6e missie vond de VS regering het wel welletjes en stopte abrupt het project. Nog een volledige Saturn V raket stond nog klaar, is later in het museum terecht gekomen. Zoals gezegd, ik heb dit zelf bewust meegemaakt en gevolgd in die tijd. In Nederland was er nauwelijks nog aandacht voor de maanlandingen na de 4e missie, een kort journaal item, dat was het.
Simon is weer op stoom geraakt geloof ik..
Waarom zou dat niet kunnen Patrick. Denk je dat de journalistiek en de autoriteiten ooit te vertrouwen geweest is zijn..??
Je eerste ingeving blijkt vrijwel altijd de juiste te zijn
Sad to notice so many people here are still brainwashed .
1 : There was never a moonlanding .
2 : there is no iss up there .
3 : The world is not a ball .
4 : Time to wake the f**k up and smell the coffee .
5 : Trying to refute the facts will only bring you shame .
Have a blessed day !
Yeah sure, especially nr. 3. https://www.youtube.com/watch?v=RbRpwhQxAl4
From 0:40, no ball to see…
I’m not ashamed.
Talking about brainwashing…
No ISS, you can see it at clear sky with your own eyes. Take a telescope and you will see more detail.
Or is it just a balloon with the shape of a space station?
Alles evolueert, in 1906 zag de Wright flying machine het licht , het eerste vliegtuig en vijftig jaar later was de trans atlantische vlucht een feit, werden passagiersvluchten beschikbaar voor het grote publiek , werd de straalmotor uitgevonden, vonden supersonische vluchten plaats enz….
Bij bemande ruimtevaart buiten LEO niets van dat alles .
Het Apollo project was de eerste en enige prestatie wat dat betreft waarbij men uiteindelijk naar de maan ging om een balletje golf te slaan en te gaan joyriden met een moonbuggy.
Nu meer dan 50 jaar later is er geen jota vooruitgang geboekt wat betreft bemande ruimtevaart buiten LEO.
In tegendeel, het beste wat tegenwoordig mogelijk is is bemande vluchten binnen LEO….
Regressie dus in plaats van vooruitgang….en dat ondanks duizend maal betere technologie.
Data voor vernieuwde bemande vluchten naar de maan worden ons steeds voorgehouden maar telkens uitgesteld.
En zeggen dat het Apollo project doorgang vond terwijl de VS een uitputtende en extreem kostelijk oorlogsproject gaan had in Vietnam.
Wie nog gelooft in het sprookje van het Apollo project gelooft zeker ook nog in Sinterklaas.
Hahaha, wat is die maanlanding toch altijd leuk he, en zeker als de platte aarde er ook nog eens bij komt. Ik herinner me de eerste spannende “maanlanding” op de tellie en ik zag jaren later dat rampzalige ding in de Smithsonian waar die kerels uitkwamen na een luttele drie dagen vliegen van de maan naar de aarde en in de zee ploften. Wanneer krijgen we nou eens het verhaal te horen hoe ze van de maan AF komen, zonder de benzinepomp in de buurt, zonder de boosters etc, en in het rulle stof van de maan, met gebrek aan zwaartekracht, zonder stuur, etc. (niet naar die video verwijzen van dat ventje dat over het sturen en het aanzwengelen van het ruimtescheepje praat alsof hij er zelf bij was.) Of hoef je alleen maar te blazen, of met je voeten het ding aantrappen, en het vliegt weer richting Aarde, zonder hitteschilden en zo, en op zo’n idioot hoge snelheid maar vliegt niet in de fik door frictie. Wonderen zijn de wereld niet uit. Het vliegende tapijt bestond toch ook. Ik denk dat ik ook maar in de maanlanding ga geloven. Ik wil er ook “bij horen”. Sorry Tjeerd, ik ben bekeerd! Sing along:
https://www.youtube.com/watch?v=tRMZ_5WYmCg
Ik weet nog precies dat we een huis aan het verbouwen waren. We dachten dat het echt gebeurde want het was op tv en Henk Terlingen gaf verslag. En dat was een toffe peer die je vertrouwde. Bleek dat even tegen te vallen enkele decennia later. Henkie had ons voor het lapje gehouden namelijk.
Van hoaxen hadden we nog nooit gehoord. Het woord hoax kende niemand toen..
Apollo Henkie werd ie op straat genoemd. Leuke vlotte vent trouwens die jong stierf. Iets waar ik eens na ga kijken want dat vond ik destijds vreemd voor zo n sportief persoon. Wellicht begon hij iets te vermoeden en was daarover te loslippig. Who knows.
Hij deed ook sportjournalistiek.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Henk_Terlingen
Nationale bekendheid kreeg Terlingen toen hij samen met Chriet Titulaer de rechtstreekse uitzendingen van de Amerikaanse maanlandingen op de televisie presenteerde en becommentarieerde. Hij was daarom zelfs vrij algemeen bekend onder de bijnaam ‘Apollo Henkie’ en stond bij tv-kijkend Nederland bekend als ‘zeer deskundig’.
Ja, inderdaad ‘zeer deskundig’. Je zou eerder zeggen zeer kolderiek met die Chriet Titulaer samen. Wat een wereldtandem dat er als geen ander voor geknipt was alles te laten heloven. Henk achter die desk. Je kunt het niet zelf verzinnen..
Tjeerd juni 16, 2025 Bij 23:53
LOL. Ik las het net. Kolderiek kwam ook bij mij in gedachten met de bijvoeglijke naamwoorden die in éen adem genoemd worden over Apollo Henkie zoals Hoogbegaafd, Alcoholistisch, Asperger, Zeer deskundig. Maar de wereld is zot op kolder. Kan zijn omdat mensen al 8000 jaar aan de alcohol zitten.
Als ze daar echt ooit waren en er weer van AF konden geraken richting Aarde, kwamen ze al snel in het gebied waar de zwaartekracht van de Aarde groter is dan van de maan. Met inderdaad uiterst beperkte stuur- en/of aandrijvingsmogelijkheden.
Dan raak je gedurende drie dagen in vrije val richting Aarde met uiteindelijk krankzinnig hoge snelheid.
Succes met je zachte landing.
Natuurkunde en parachutes…
https://www.youtube.com/watch?v=9Vl6o85QGDg
https://www.youtube.com/watch?v=-oaJmgm8hs4
Sorry kon het niet laten 🙂
Je kunt een simulator downloaden (ben de naam even kwijt) die precies met alle parameters werkt als in het echt met zwaartekracht, inertie, wrijving enz.
Wellicht dit eens bekijken.
https://m.youtube.com/watch?v=KpuKu3F0BvY
Geweldig. 🙂 Bedankt voor de tip.
Ik zal de docu even samenvatten voor jou: een non-stop 3,5 uur bij elkaar geraapte argumentenstroom, psychologisch heel slim in elkaar gezet om je te overtuigen dat de maanlandingen fake waren. Juist die enorme lengte verraad ook de zwakte. Je kunt ook de foto’s opzoeken van de LRO (Lunar Reconnaissance Orbiter) die om de maan cirkelt en foto’s maakt van het maanoppervlak waarbij je de landingsplekken kunt herkennen inclusief de rijsporen van het karretje en ik geloof zelfs de restanten van de vlag (heb ik zelf niet gezien). In ’n paar minuten ben je klaar, geen 3,5 uur.
LRO archief: https://lroc.im-ldi.com/news
Google Moon: https://www.google.com/moon/
ESA lunar missions: https://www.esa.int/Science_Exploration/Space_Science/Lunar_exploration
Maar met ’n beetje geluk -als het doorgaat-, Elon Musk wil met SpaceX terug naar de maan, als ie dan ook even langs de oude landingsplekken vliegt zijn we eindelijk af van deze zinloze welles nietus discussie.
Simon juni 17, 2025 Bij 12:21
Je hebt helemaal gelijk, Simon. Ik ben bekeerd. Ik geloof in de maanlanding. Ik zal nooit meer dwalen. Geweldig dat Musk straks langs “de oude landingsplekken” gaat “vliegen”. Super.
Cynisme herkend, dank u.
Overigens is het geen geloof, het is een constatering.
Van constateringen kun je niet bekeerd worden, je kunt ze alleen herzien.
Herzien kan en doe je als de argumenten valide zijn en daar zit ’t probleem (tot nu toe). Ik herhaal het nog maar ‘ns: Alleen mensen die twijfelen kun je overtuigen. Ik heb ’n korte tijd getwijfeld, na zelf uitzoeken was de twijfel weer verdwenen en was ik weer overtuigd. Ja ze zijn er 6x geweest. Wat ik toen als jonge jongen live op TV zag was echt. De live TV beelden werden via verschillende radio telescopen opgevangen op diverse plekken in diverse landen op aarde (ook Rusland) en al die telescopen waren gericht naar de maan. Dat is onafhankelijk bevestigd. Hier laat ik ’t bij.
Het is geen cynisme, het is ironisch …
op de grens van sarcasme.
Mee eens. Maar ik wordt niet meer boos op Simon. Hij is een waardig opvolger van Chriet Titulaer.
Ik heb geen sekonde van zijn ontelbare videolinks bekeken maar je moet ze wel allemaal opzoeken. Wat een berg werk! !
Dank, mee eens, sarcasme is de juiste term waarschijnlijk. Altijd zo opvallend dat ook onder de “wakkeren” er een narratief is en als je niet mee gaat wordt je (ook) buitengesloten en belachelijk gemaakt. Groepsdenken, een hardnekkig en kwaadaardig fenomeen.
Simon juni 17, 2025 Bij 16:10
“Groepsdenken” – je draait het om, en verder is niemand kwaadaardig tegen je hier. Waarde oordelen maken is fout, Simon, en gedrag opleggen ook. Je zou blij moeten zijn dat je iemand bekeerd hebt van “groepsdenken” ipv deze persoon vals te betichten van “kwaadaardigheid”. Laat het met rust nu en zoek mensen die het eens zijn met jou. Goed?
@Immortal Simon maakt zelf ook deel uit van groepsdenken en spreekt dus zich eigenlijk tegen. Maar ja, mensen blijven hun standpunten uitdragen. Ik heb er niet veel moeite mee. Maar ik ga geen links bekijken van anderen van wie mijn standpunt te ver af ligt. Ieder doet maar denk ik dan..
Er kunnen wel 100 mensen in zo’n starship van Elon Musk, heb ik gelezen. Er zullen eerst wat proeflandingen volgen voordat ze op de zuidpool van de maan gaan landen om daar een basis te vestigen. Mogelijk zijn de eerste van die proeflandingen onbemand, maar daarna zeker bemand, pardon ik bedoel ‘bemensd’! Het is misschien een goed idee om zo’n scepticus mee te sturen. Ik zat er zelf ook al aan te denken om dan even in de buurt te landen van één van die laatste Apollo-missie (bijvoorbeeld Apollo 17) en er dan in zo’n wagentje met een stuk of wat mensen naar toe te gaan. Zo creëer je een symbolische link van het verleden met de toekomst. En wie weet worden die ouden maanlandingsplekken op een dag wel toeristische attracties. En bij zo’n scepticus zat ik te denken aan… Baudet! Ik ben zelf ook lid van de FvD en misschien moeten we zoiets eens binnen de FvD een keer ter sprake brengen. Misschien wil Baudet wel naar de maan, als hij het lef heeft tenminste…. Dat zou die partij een geweldige boost geven!! (En wat Jensen betreft, die kunnen ze maar beter afserveren.) De FvD zou een voorbeeld moeten nemen aan de AfD in Duitsland, waar Alice Weidel een leuk interview had met Elon Musk, wat eindigde met een gesprek over de kolonisatie van Mars. Het werd door miljoenen bekeken. De AfD is nu een zeer grote partij en een serieuze bedreiging voor het establishment, terwijl de FvD een kleine partij gebleven is en vermoedelijk dankzij Jensen ook zo zal blijven.
@ Pilgrim: Bemande ruimtevaart bestaat niet. Niet in LEO, niet naar de maan, en Mars kan je helemaal wel shaken.
P.S. ‘bemensd’ is geen Nederlands woord en bovendien fout gespeld.
Hij is FVDer. Die denken nooit goed na..
En gelooft u ook in kabouters of een platte aarde…??
Beste @Pilgrim, de enige die u hiermee belachelijk maakt bent u zelf.
Best verkochte sciencefiction is de maanlanding en de spinnende bol. Er is meer bewijs dat het ontkracht dan dat er is wat het bevestigd. Het wordt tijd dat meer mensen vragen gaan stellen en op onderzoek gaan, hopelijk komt er dan een keer een einde aan al die leugens.
zeer vele opmerkingen, voor mij teveel om allemaal te lezen.
op het gevaar af dat ik iets vertel dat al werd geschreven, het volgende:
ik heb de maanlandingen meegemaakt op zwart/wit TV (ja, ik zit in die leeftijdscategorie)
“hier Henk Terlingen vanuit Mission Control in Houston” en zo voorts.
maar niet eens zo lang daarna werd het bedrog blootgelegd: commentator Henk Terlingen bleek gewoon in Hilversum te zitten, met andere woorden: door de mand gevallen.
de rest van het relaas is nu bekend
Bedankt. Henk is dus omgekocht. Hij kwam uit Amsterdam en was niet vies van stunts.
Dit was ook gewoon een acteerstunt. “hier Henk Terlingen vanuit Mission Control in Houston” ja leuk
Toch was het een tof figuur als sportverslaggever en ook als mens denk ik.
Te jong gestorven vanwege veel drankgebruik meen ik.
Je kunt even gaan fact checken: “Henk Terlingen zat in de studio in Hilversum. Volgens de beschikbare informatie heeft Henk Terlingen tijdens de uitzendingen van de maanlanding in 1969 NIET gezegd dat hij in Houston was. Het lijkt er op dat het idee dat hij daar zou zijn later is ontstaan of misschien zelfs een misverstand is geworden.”
Hier zie je toch duidelijk dat hij gewoon in Hilversum zit in 1969: https://www.youtube.com/watch?v=4Ab1X7NCH0k&t=1984
Voor jou als leeftijdsgenoot en (misschien) nog beetje twijfelaar twee linkjes:
https://www.youtube.com/watch?v=fMHLvoWZfqQ The Truth About The Moon Landings
https://www.youtube.com/watch?v=z71afR6kA68 Elon Musk: “People Don’t Realize the Mistake of The Moon Landing”
Niet geschikt voor de overtuigde hoax-gelovers. Doe geen moeite. Ik post deze linkjes alleen maar omdat ik bij Niels mogelijk nog wat twijfel bespeur, maar ik kan het mis hebben. Dan beschouw dit bericht als niet verzonden.
Simon juni 17, 2025 Bij 14:54
“Ik post deze linkjes alleen maar omdat ik bij Niels mogelijk nog wat twijfel bespeur,”
Beste Simon, het lijkt wel of je op een missie bent, als een missionaris van de ruimtevaart om mensen te bekeren. In wiens opdracht doe je dit?
https://www.crommelin.org/Journal/Spotlight8/ManOnTheMoon/RudolfSpoor.htm
Die glimlach van Henk op die eerste foto.. wat een komediant, prachtig
Destijds waren zij de Goden van de ZW televisie die zich dachten alles te kunnen veroorloven want de kijker geloofde alles wat er uit de kijkbuis kwam.. ik was ook heel naief toen als jongetje van 10. Toen wel.
Wat een tijd was dat.
Lees ik hier nu uit dat jij denkt Tjeerd dat Henk Terlingen destijds ook wist dat het fake was en het spelletje gewoon meespeelde? Ik hoop ’t niet want als dat zo is dan is dat wel de overtreffende trap van wantrouwen, in alles dus. Lijkt me niet fijn leven.
Er bestaan ook echt wel oprechte mensen, vroeger procentueel wel meer dan nu overigens, althans volgens mijn perceptie.
Hij is niet voor niks aan de drank geraakt. Droeg een groot geheim met zich mee.. Heeft het Nederlandse volk belazerd in zake de fake wandeling op de maan. Kon hij aan niemand vertellen. Ja, dat nekt je op het eind.