Staatssecretaris Blinken van het Biden-regime heeft de onderhandelingen tussen Rusland en Oekraïne geblokkeerd door te verklaren dat het beleid van de VS erop gericht is Rusland uit de opnieuw ingelijfde gebieden, waaronder de Krim, te verdrijven, schrijft Paul Craig Roberts.
De aankondiging van Biden dat de VS kernwapens zullen gebruiken tegen niet-nucleaire bedreigingen, en de wetenschap dat Amerikaanse kernwapens dicht bij Rusland zijn opgesteld, dwingen Poetin om zijn belofte van geen eerste gebruik van kernwapens op te geven.
Met andere woorden, in tegenstelling tot de Koude Oorlog van de 20e eeuw is er nu een kort lontje op de nucleaire oorlog. Mensen die zeggen dat een kernoorlog onmogelijk is omdat er geen winnaars zijn, zijn niet goed bij hun hoofd. Oorlogen zijn het product van mensen, en mensen zijn emotioneel en dom. Ze maken hand over hand fouten. Fouten maken is menselijk.
Tijdens de Koude Oorlog verzekerden Amerikaanse presidenten het Kremlin dat de VS niet van plan waren een oorlog te beginnen. Vandaag bestaat deze verzekering niet.
Een Russische functionaris heeft de CIA en de NSA beschuldigd van betrokkenheid bij de aanval met drones diep in Rusland. Hier zien we dus de volledige geldigheid van mijn waarschuwingen dat Poetin’s Goody Two Shoes gedrag steeds meer roekeloze provocaties uitlokt. Het is het onvermogen van Poetin om te begrijpen dat Rusland in oorlog is met Oekraïne en de VS/NAVO en dat zijn “beperkte militaire operatie” niets anders is dan zijn eigen waanideeën die leiden tot een nucleaire oorlog.
De regering van de Verenigde Staten heeft Rusland nu twee keer aangevallen, nog afgezien van de aanvallen op het voormalige Russische grondgebied dat Rusland opnieuw heeft ingelijfd, zoals https://www.rt.com/russia/568031-melitopol-hotel-ukraine-himars/. De aanval op de Nord Stream pijpleidingen en nu de drone-aanvallen diep in Rusland gaan de onbeholpen capaciteiten van Oekraïne te boven. Washington voelt zich comfortabel bij deze roekeloze daden, omdat Washington de door Poetin afgekondigde, maar nooit verdedigde “rode lijnen” als zinloos heeft afgedaan. https://www.rt.com/russia/567993-us-ukraine-attacks-deep-russia/
Men vraagt zich af wat er mis is met Poetin en met het Kremlin in het algemeen, dat Rusland altijd klaagt, maar nooit handelt. Het zou voor het Kremlin vanzelfsprekend moeten zijn dat hoe langer het conflict en de anti-Russische propaganda voortduren, hoe moeilijker het voor het Westen wordt om te buigen. Prestige en prognoses lopen gevaar, er ontstaat een netwerk van relaties. Machtige belangengroepen zoals wapenbedrijven krijgen belang bij het conflict. Nu Oekraïne tegen een nederlaag aankijkt, zal er animo zijn om Amerikaanse en Europese soldaten in te zetten. Aanvankelijk zal worden beweerd dat slechts één divisie nodig is om Oekraïne op dit of dat punt te versterken. Om die divisie te redden zal er vervolgens een andere nodig zijn. We hebben het allemaal gezien in Vietnam.
Zal Poetin zich eindelijk realiseren dat Rusland in oorlog is als Moskou in rook opgaat?
Dat zou een beetje te laat zijn. Poetin geeft nu toe dat hij te laat heeft gewacht met ingrijpen in Oekraïne, waardoor Washington de tijd kreeg om een Oekraïense militaire macht op te bouwen. Dus waarom opnieuw te laat wachten? Kan Poetin van zijn fouten leren? Mijn vrees is dat Poetin onrealistisch is en de waarschijnlijke gevolgen van zijn Goody Two Shoes gedrag niet inziet. Poetin’s terughoudende gedrag geeft groen licht voor grotere provocaties van Washington. Deze provocaties gaan steeds sneller. Rusland moet het nodige geweld gebruiken om de oorlog snel te beëindigen voordat deze uit de hand loopt.
Enkele jaren geleden schreef ik dat Rusland in het nadeel was, omdat Poetin en de Russische liberalen de menselijkheid van het Westen overschatten. Nu zegt Poetin dat “we ons misschien te laat hebben gerealiseerd” dat Rusland werd misleid. Toch is hij nog steeds bereid te onderhandelen en zich opnieuw te laten bedriegen. Russische liberalen, vervreemd van de Sovjetregering, waren gemakkelijke slachtoffers van de Amerikaanse propaganda die de VS voorstelde als een licht voor de wereld. Dit heeft een ontwapenend effect gehad op het Russische vermogen om het Westen te begrijpen. https://www.rt.com/russia/567979-putin-biskhek-press-takeaways/
Het Kremlin klaagt eindeloos maar handelt nooit. Rusland klaagt bij de VN-Veiligheidsraad dat door het Westen geleverde wapens worden gebruikt om Russische scholen en huizen te treffen. Waarom denkt Rusland dat de Veiligheidsraad er iets om geeft of er iets aan zal doen? De echte vraag is waarom Poetin Oekraïne de ruimte geeft om de “door het buitenland geleverde” wapens te gebruiken? De Russen zijn te diplomatiek om te zeggen “door het Westen geleverd”. Rusland zegt dat er in de toekomst juridische gevolgen zullen zijn voor de oorlogsmisdaden. Waarom nu geen militaire gevolgen? Zolang Poetin de oorlog niet serieus neemt, zullen de provocaties blijven escaleren. https://www.rt.com/russia/567994-ukraine-warning-western-arms/
Een andere fout die Poetin maakt is dat hij geen groot professioneel staand leger heeft. Merk op hoe lang het duurde voordat Rusland 300.000 soldaten mobiliseerde om de “beperkte” operatie in Oekraïne te versterken. Dit had het Kremlin iets moeten leren, maar nee, Poetin kondigt aan geen verdere mobilisatie nodig te hebben. Als de situatie in Oekraïne uit de hand loopt, heeft Poetin dus niets om mee te vechten, behalve kernwapens. Misschien vreest Poetin binnenlandse oppositie van veramerikaniseerde Russische jongeren die het Kremlin jarenlang ongehinderd door Amerika gefinancierde NGO’s heeft laten indoctrineren, of misschien wil het Kremlin “geld besparen”. Hoe rijmt Poetin zijn uitspraken dat het Westen Rusland wil vernietigen met het ontbreken van een groot professioneel Russisch leger? Dan rest hem alleen nog de nucleaire optie.
Commentatoren spotten met mijn waarschuwingen dat de westerse interventie in Oekraïne een nucleaire oorlog in de hand werkte. Nu zegt Jens Stoltenberg, de secretaris-generaal van de NAVO: “Ik vrees dat de oorlog in Oekraïne uit de hand zal lopen en een grote oorlog tussen de NAVO en Rusland zal worden. Als het fout gaat, kan het vreselijk fout gaan.” Verbazingwekkend hoe lang het duurde voordat hij zich dat realiseerde. Hoe kan een oorlog worden voorkomen als dombo’s als Stoltenberg en de Amerikaanse neoconservatieven de touwtjes in handen hebben?
Om terug te komen op mijn 8 jaar oude vraag: Waarom weigert Poetin op te treden en het conflict snel te beëindigen voordat het uit de hand loopt? De “beperkte operatie” heeft niets beperkt. Zij heeft de oorlog uitgebreid tot aanvallen op Rusland zelf. Minister van Buitenlandse Zaken Lavrov heeft toegegeven dat Washington en de NAVO “rechtstreeks betrokken” zijn bij een oorlog tegen Rusland. Hoe kan het Kremlin zoiets toegeven en er niets aan doen? Hoe provocerend zal de volgende aanval zijn? Waarom winnen we de oorlog niet voordat de volgende provocatie plaatsvindt? Ja, ik heb liever dat Rusland de oorlog wint dan dat het conflict escaleert tot een kernoorlog. Tot voor kort was Oekraïne eeuwenlang een deel van Rusland. In de 20e eeuw sloten de Sovjetleiders delen van Rusland aan bij hun Oekraïense provincie. Deze Russen leden in 2014 onder het door Washington ingestelde neonaziregime, vormden onafhankelijke republieken en vroegen om terugkeer naar Rusland. Dit legitieme verzoek is geen basis voor een kernoorlog.
Washington en Europa moeten bedenken dat Poetin vroeg of laat in actie zal moeten komen als de VS/NAVO hem in een hoek blijven duwen. Hoe harder en verder Poetin onder druk wordt gezet, hoe beperkter zijn mogelijkheden. Zoals Stoltenberg zich nu realiseert, kan de situatie uit de hand lopen. Zijn de Amerikaanse neoconservatieven tot dit besef in staat? Beseft Poetin dat de situatie uit de hand loopt omdat hij niets doet?
Ik was betrokken bij de Koude Oorlog van de 20e eeuw. Ik heb president Reagan geholpen er een einde aan te maken. De situatie was nooit zo gevaarlijk als nu. Toen waren er nog intelligente mensen in Washington. Vandaag zijn er geen. Toen twijfelde niemand eraan dat de Sovjets zouden handelen. Tegenwoordig wordt Rusland gezien als allemaal praatjes en geen daden. Bijgevolg komt het er nu op aan.
Copyright © 2022 vertaling door Frontnieuws. Toestemming tot gehele of gedeeltelijke herdruk wordt graag verleend, mits volledige creditering en een directe link worden gegeven.
NUCLEAIRE OORLOG DOSSIER
Waarom hebben de de EU en de NAVO er geen probleem mee om met neonazi’s samen te werken?
Het Kremlin klaagt eindeloos maar handelt nooit. Rusland klaagt bij de VN-Veiligheidsraad dat door het Westen geleverde wapens worden gebruikt om Russische scholen en huizen te treffen. Waarom denkt Rusland dat de Veiligheidsraad er iets om geeft of er iets aan zal doen? De echte vraag is waarom Poetin Oekraïne de ruimte geeft om de “door het buitenland geleverde” wapens te gebruiken?
Begint het te dagen dat Poetin ook een puppet is ?
Hij heeft ook wel bij die nazi schwabber gezeten netals dat neefje van Pinokkio,laag,Jetten en heleboel van onze ratten nazi regering ook die koe uit Argentinië waar de rest van het nazi tuig is gevlucht maar je moet je vrienden dicht bij je houden en je vijanden nog dichter🤔🧐😜💉🖕
Leer Poetin ’n beetje kennen, hij is ex-KGB. Die hebben het motto: ken je vijand. Poetin was alleen maar bij het WEF om te kijken wie zijn (toekomstige) vijanden zijn en hoe die denken.
Juist. Mensen die zeggen dat Poetin bij het WEF hoort moeten hoognodig even uitzoeken waar het WEF voor staat. En dat is nou net wat Poetin absoluut NIET wil en ook zeker NIET van plan is.
Poetin is door Schwabber uit het WEF gezet. Maar ondertussen heeft hij daar wel even rond kunnen neuzen. Ja, hij is slim. Super slim.
Kijkt U ook wel eens bij andere bronnen?
Niet alles is wat het lijkt te zijn…
https://edwardslavsquat.substack.com/p/russias-romance-with-sustainable
En kijk dan gelijk eens rond op deze site, want er staan nog meer topics die Uw aandacht blijkbaar dringend nodig hebben!
je beseft toch wel dat je opmerking ‘niet alles is wat het lijkt’ ook op jou en die verwijzing van je van toepassing is????
Te gemakkelijk.
U zou er eens met argumenten op in kunnen gaan?
Waarom deed hij dan mee aan het hele virus/lockdown theater?
@ Vince,
Inderdaad, maar dat wil maar niet gezien worden door een aantal reageerders hier.
Ze steken liever hun kop in het zand…
Ze beseffen niet dat er niemand hun zal komen redden
goede vraag…En ook Rusland stemde in met de vaccinatie/digitale paspoorten op de G20 top j.l. Daar bovenop exporteert Rusland nog steeds naar Amerika.
Shhhh Dat weten ze niet hier…
Je mening mag gehoord worden maar houd je verdomde sarcasme en negativiteit voor je a.u.b..
Welke strategie hier achter zit weet ik niet. Waarschijnlijk een middelvinger/misleiding naar de westerse heersers…
Een belangrijk gegeven is dat het Russische vaccin (Sputnik V)een biologisch vaccin is. Het bestaat uit biologische vit.D, biolologische vit.C en Zink. Het is alom bekent dat deze natuurlijke middelen altijd nodig zijn bij het opruimen van de afvalstoffen uit de cellen. Via de zon, voeding krijgt een lichaam voldoende binnen…
Wel wordt er in Rusland onderzoek gedaan naar de vaccins van Big Pharma laboratoria. Met name de Messenger-RNA toevoeging en het gevolg van deze chemische vaccins op lange termijn…
Ook is er een wettelijk verbod op de invoering van medicijnen en vaccins van Big Pharma, ook als WHO dit adviseert.
Droomt u maar lekker verder over Poetin en Rusland… De wereld zal multipolair worden net zoals het WEF wil. Vraagt u zich ook af waarom Kissinger zo een goede vriend was van poetin ?
Laat U zich eens goed informeren, voordat U Uw geneuzel hier over de comments laat lopen. Big Pharma heeft via Moderna al een voet tussen de deur van Rusland.
En wist U dat er óók Young Global Leaders uit Rusland bij het WEF zitten?
En dat in Rusland ook op grote schaal de QR code is ingevoerd.
Zo kan ik nog wel even doorgaan, maar ga vooral zelf eens wat uitzoeken, of bent U daar gewoon te lui voor, net als veel andere Nederlanders…
@ Lord of Hosts
Amerika wil Rusland in Europa een kopje kleiner maken. Maar dat zal ze nooit lukken.
Zie wat ik verderop schreef.
Kijk, Poetin is ook een regeringsleider, of beter “regimeleider” iedere regime leider weet dat je het volk kunt onderdrukken via angst met fake pandemie en lockdown policy. Dus dat hij dit omarmt is niet zo heel bijzonder, het is de natte droom van elke regeringsleider het doel is uiteindelijk het volk onder zo veel mogelijk controle te houden. Dat is waar macht over gaat en -inderdaad- Poetin is ook een machthebber. MAAR: er is een nuanceverschil, de meeste westerse regeringsleiders geven geen snars om “het volk”, onze NL regering is wel het beste voorbeeld. In mijn perceptie heeft Poetin WEL betrokkenheid bij “zijn” volk en dat is al winst in de huidige wereldwijde situatie. Zo zie ik b.v. deSantis van Florida ook iemand die wel enige affiniteit heeft met de mensen in de staat Florida. Daar gaat het om: Worden we door de overheden gezien als vee of als mensen.
Putin is een strateeg…. Hij heeft dit al jaren aan zien komen. Hij weet wat hij doet. En wacht nu gewoon af…..
Lees wat ik hierover verderop schreef.
Wij het westen gaan dit verliezen.
Omdat onze leiders een beetje ERG DOM ZIJN en verwaand zijn en bezig zijn met stikstof en het klimaat en de gender boel, daar moet Putin nieuws van hebben en hij vond het nu letterlijk ver genoeg gaan….
De NAVO in zijn achter tuin en al 15.000 Russische Ukrainers vermoord in de grensgebieden met zijn land…. ….. nu greep Putin in, en de demente Biden trapte in zijn val. En sleurt nu de hele wereld, vooral west Europa mee in de destructie….. OOK VOOR HEMZELF EN ZIJN LAND WANT DE PETRO DOLLAR IS INMIDDELS FINISCHT❗️ER KOMT NU EEN ANDERE WERELD STRUCTUUR…..
@ Simon,
Ja, leer hem eens een beetje kennen en verbreed Uw blik op hem eens!
I am not so sure. More and more , it looks like , poetin give the in0ression that the Kremlin part of the wef is. It looks like that he his own Russian people try to kill in the neayr8 future
Putin is een religieus man. Hij weet dat als hij niets doet Rusland overlopen wordt door non religieuze idioten. Oftewel einde kerk en samenleving. Hij is zich daar zeer bewust van en zal niet toestaan dat het failliete westen er met de buit (grondstoffen) vandoor gaat.
Zijn optreden tegen dat duivelse Pussy Riot is hier in lijn mee.
Zijn alliantie met China ook?
Uyghuren in kampen stoppen, orgaanroof door de Chinese staat?
Putin heeft gelijk als hij het decadente Westen veroordeelt, maar ik hoor nooit iets wat de Chinezen betreft; een goddeloze natie, zoals Schwab het graag zit…
Sorry, maar dat is pure samenzweringstheorie. Poetin probeert (tevergeefs) de problemen met zo min mogelijk schade op te lossen, daar maken de slechterikken (VS) handig gebruik van. Poetin is geen puppet maar een te goede man op zo’n positie (alles is relatief overigens).
Slaapt u maar lekker verder… Poetin zal u redden.
Waar staat dat ik zeg dat Poetin mij zal redden? Natuurlijk niet, wat geeft Poetin om het westen? Een stelletje onbetrouwbare, zichzelf overschattende groep leugenaars. Nee Poetin zal ons niet redden, alleen de Russisch sprekende Oekrainers en ik geef hem geen ongelijk daarin. Het westen en de Oekra-nazies zijn verrot, gelukkig voor hem zijn die nu zichzelf aan ’t vernietigen.
De kliek aan de top controleert Rusland China Europa en de VS…
Dat is iets wat jullie hier totaal nog niet doorhebben
Er zijn meerdere klieken, een westerse, een russische (de oliechargen) en een aziatische. Volgens mij is het niet 1 kliek. Ze hebben verschillende visies en pakken het anders aan. Ik geloof niet dat er maar 1 kliek is zoals ook b.v. David Icke denkt (zelfs van buitenaardse oorsprong). Er zijn er minstens 3, waarschijnlijk meer die onderling met elkaar in competitie zijn.
Als de bovenste met elkaar in competitie zouden zijn dan vernietigden ze zichzelf. Daar is geen ruimte voor. Het zal dus één clan zijn.
Wat ik wel door heb is dat jij een van de velen betaalde trollen bent.
Het zijn geen halve waarheden die jij uit je duim zuigt, maar achterbakse leugens.
@ Lord of Hosts,
Als U een discussie niet meer op argumenten kunt vervolgen, gaat U maar over tot achterbaks schelden.
Ik heb U hier nog nooit gezien, maar juist U bent hier aan het trollen.
Kom maar eens met goed onderbouwde stellingen!
Ach africanus, klagelijk is een van jouw collega’s. Zelfde laken en pak, en altijd met elkaar eens. Zooo doorzichtig.
En over onderbouwen gesproken….
LOL doe eens een beetje research…Dan zal u beseffen dat de mens nog nooit vrij is geweest…
Het WEF wil, anders dan jij gelooft, GEEN multipolaire wereld maar natuurlijk een unipolaire. De steeds nauwere samenwerking binnen de ook nog eens groeiende BRICS heeft ertoe geleid dat Schwab toegegeven heeft dat de Great Reset met 1 wereldregering is mislukt. Gelukkig voor hem heeft hij het zeer gewillige Nederland nog als experimenteertuin.
Wie denkt u dat rusland heeft groot gemaakt ?
Wie denkt u dat de china heeft grootgemaakt ? Dat waren 40 jaar geleden simpele boerkes
Ik denk dat het overal en altijd de bodemschatten waren die een land groot maakten. Elke oorlog gaat uiteindelijk om de bodemschatten, om land waar iets in zit wat (grote) waarde heeft. Als je controle vergaart over het land met veel bodemschatten heb je rijkdom en macht en daar draait het om in de wereld.
Ja. Anders werd er ook wel wat aan het gesodemieter in zandbak Yemen gedaan.
@ Klare Kijk,
Ik denk dat U gelijk heeft, en dat wij ons teveel blind staren op het feit dat hij, schijnbaar, het WEF aan de kant heeft gezet.
Niets is echter minder waar.
Overigens…is het iemand hier nooit opgevallen dat Putin bij al zijn, terechte, commentaar op het Westen nog nooit het woord ‘WEF’ in de mond heeft genomen…
Poetin heeft braaf meegedaan met De covid shit. En Rusland is nu bezig met mrna vaccins
Natuurlijk, bepaalde invloedrijke farma criminelen in Rusland hebben ook een dikke vinger in de pap, mRNA is big business en Poetin is geen alleenheerser, hij moet rekening houden met de “behoeften” van bepaalde zeer invloedrijke partijen, olichargen enz. Denken dat een regeringsleider de macht heeft is naief, ze hebben te doen met veel machtige, superrijke partijen. Degene die het geld hebben, hebben de macht.
Interessante visies en meningen nu in deze comment sectie, maar het draait eigenlijk maar om 1 ding: geld. Want geld = macht.
@Africus nou je het zegt..
Had k direct al door , te gladjes allemaal , anders had hij allang ingegrepen en er nu niet zoveel doden gevallen …. genocide ?🤔
Democide
nieuwspraak rummel
Nee Putin probeert het via de diplomatieke weg…..
Dat doet hij al vanaf het begin van het conflikt.
Moet je maar eens terug lezen…… Het begin van het conflikt waren in 9 jaar tijd 15.000 dode Russische Ukrainers…… WEET U DIT NOG… NIET VERGETEN…… ❗️Hiermee begon de inval het waren genoeg doden voor Putin.
En vergeet ook niet dat zowel Ukraine als Rusland al in het begin van de oorlog in Turkije al in gesprek waren oever een vredes overeenkomst….. Toen Biden zijn kans schoon zag om nu een een conflikt uit te lokken met Rusland en tegen de boef Zalensky ( want onder zijn bewind waren de 15.000 Ukrainers gedood, land genoten ❗️Vergeet dit even niet ❗️) zei de andere boef Biden je krijgt wapens van ons….. nou in een Balkan land wapens leveren is als een lont in het kruitvat…..
Komt er nu nog bij dat Putin Biden al op een “ andere” n.l. Een economische manier, Amerika flink in de tang heeft.
De petrodollar is inmiddels buiten spel gezet.
En Amerika zal aan de bedelstaf geraken, te lang op te grote voet geleefd met alleen papiertjes als geld wat ze naar behoeven bij drukten….. geen waarde als goud eronder hadden liggen dat vind Putin nu genoeg…… en gaat met Saudie Arabië en andere landen de strijd beginnen en is in,ijdels al ver gevorderd….
En de roebel en de chinesche Yuan en de BRICS landen hebben nu de financiële markten in handen.
Komt nog bij….
Putin is een groot strateeg…… hij blijft gewoon doorgaan met schieten totdat de wapens in west Europa en Amerika de bodem raken…. D w z GEWOON OP ZIJN…. DE VOORRAAD UITGEPUT……. AMERIKA HEEFT AL LEVERINGS PROBLEMEN….
Komt nog bij dat Putin wacht op de onrust in de Europesche landen…. In Europa is het schiettuig ook al op…gewoon op….. de fabrikanten kunnen het niet zo snel produceren, en wie betaald dit…… Jawel u en ik…..
En komt koude honger en armoede een gierende inflatie voedsel tekorten uitval van energie, werkeloosheid (zie BASF die gaat volledig naar China) ….. grote communicatie c.q. elektriciteit storingen….. oei❗️ geen internet meer, geen Netflix meer en immobiliteit. Geen benzine meer…..
Putin weet , dat het “IN ZIJN OGEN VERWENDEN WESTEN” NIET ZONDER DIT ALLES KAN… DUS HIJ WACHT GEWOON…af…… …… HET SCHIETTUIG RAAKT VANZELF UITGEPUT, EN DAN VLIEGEN DE EUROPEANEN ELKAAR IN DE HAREN… OF PRESSEN ZE HUN LEIDERS TOT GESPREKKKEN MET DE QUERULANT ZALENSKY…..
MACRON IS AL ZOVER….. HET WORDT DOOD GEZWEGEN IN DE PERS MAAR MACRON WIL GAAN PRATEN….
DIE ZIET ZIJN BURGERS AL IN OPSTAND KOMEN . Een paar jaar geleden had hij de gele hesjes en dit wordt no 10 keer zo erg…..
Maar nu is Europa boos op Macron want Ukraine moet winnen ‼️‼️‼️‼️Ha ha hoe achterlijk naïef kun je zijn om dit te zeggen, over de hoofden van je eigen burgers‼️‼️
En Biden die kan het geen barst schelen. Europa is ver weg, en hij heeft niets te verliezen, er is nu zelfs sprake van om hem af te zetten…..omdat zijn lieve zoontje Hunter tijdens zijn Vice presidentschap onder Obama kliek Miljoenen Dollars voor hem en de familie heeft opgehaald….❗️JAWEL UIT UKRAINE🤭😡❗️ Via Burisma…. Google het maar !!!! Het is een schurk die ons diep in de oorlog sleurt…..
We vergeten nog een ding.
Hoelang heeft de file met oorlogs auto’s en ander wapen tuig niet in Ukraine zomaar gestaan voordat Putin aanviel…..ZEwarne binnen gevallen en deden NIETS HELEMAAL NIETS…… DAT WAS WEL EEN WAARSCHUWINGS TEKEN…… dit vergeten soms…. .
De hele wereld had hierover een groot vraagteken…..niemand vroeg iets aan Putin…. Raar toch….
Putinstond met zijn wapentuig van kilometers lang in Ukraine en DEED NIEITS…..
PUTIN GEEFT DE KANS AAN ANDEREN……ZEKER AAN ZELENSKY OM TE PRATEN…. MAAR ZALESKY WORDT OPGEHITST DOOR AMERIKA EN EUROPA. MOET JE ZIJN SOLDATEN HOREN.
Vandaag las ik iets van een soldaat als hij in Kiev terug zou komen zou hij Zalensky eigenhandig ophangen….
De meeste soldaten ( behalve de echte nazis en die zijn er ook volop in het Ukrainse leger ) Zijn het zat en willen zich overgeven, MAAR DAT MAG NIET VAN DE FANATIEKELINGEN van de week zag ik een filmpje waarin de Ukrainers hun broeders in een tank hadden opgesloten en deze dichtgelast zodat ze niet naar huis konden gaan en dan maar door de Russen doodgeschoten / opgeblazen moesten worden….maar de Russen hebben hen bevrijd en gevangen genomen.
Het is daar een GROTE ROTZOOI……
Ik ben blij dat Poetin zich niet door Amerika uit de tent laat lokken en zich blijft concentreren op Oekraïne.
Ik hoop dat Poetin heel Oekraïne plat bombardeert maar er komt bij mij geen ene Oekraïnse nazi in huis.
Mijn geld is van de bank dus dat kunnen ze niet meer in beslag nemen om de oorlogskas te spekken.
Wat ik denk dat Poetin het zo prima vind gaan. Hij hoort ook dat het westen door zijn militaire voorraden heen gaan.
Europa zal het moeilijk krijgen om de oorlog industrie te laten werken met grote energie tekorten.
Te kort aan diesel heeft gelijk gevolgen voor vrachtwagens en andere installaties als generatoren.
Maar ook de hoogovens krijgen het moeilijk om te produceren met tekorten aan energie. Tekorten in chipindustrie etc etc.
Van bovenstaande heeft Rusland geen enkel probleem.
Ik las een poosje terug ergens dat het voor Rusland(Poetin) beter is om de oorlog te rekken dan het gelijk te beslissen, het rekken zou schadelijker zijn voor de economie van het Westen
Ik den k er hetzelfde over , maar denk erbij wat poetin zei : het gevolg vanalle ondoordachte daden van het westen eu en usa zullen opeens en onverbiddelijk zijn zonder dat ze de kans krijgen om hierop te reageren. Wat ik vermoed (en zelf zou doen strategisch gezien) die tsushamitorpedo’s op strategische plaatsen leggen en ze dan opeens laten afgaan .Bye bye usa , uk , eu opgelost en de overlevenden kunnen in grotten gaan schuilen , en dit gaat geen jaar meer duren.
Mooi emotionele reactie, maar dat wordt dan wel een wereldwijd probleem, de golfstromen zullen het gelijkmatig over de wereld verspreiden.
Maar ik geef het ook een grote kans dat dat het einde van het verhaal gaat worden.
Perfect voor de great reset toch ? Of niet ?
@Peterus. Maak je om je geld maar geen zorgen. Straks krijg je alleen nog maar digitaal geld, maken ze je euro cash ongeldig en kun je het nergens meer op je rekening terugstorten. Kun je het in de kachel opstoken en heb je niks meer.
Daarom laat ik het meeste op de bank staan. Dan heb ik het bewijs nog dat ik wat bezit, al vloeit straks alles weg. Ze willen van cash af dus zullen alle doen om de boel te saboteren.
Met dank aan de NAVO, onze Amerikaanse “bondgenoot” op naar de zelf vernietiging en onze politici !
De echte Putin is bijna drie jaren geleden vermoord door de deepstate.
Die nu poetin is is een bekeerde Cabal onder leiding van goede krachten en in samenwerking met Trump om de globe geheel te ontdoen van de deepstate van de VS en China. Noord Corea is allang op de goede weg.
En … Trouwens… Er komt geen nucli oorlog!!!
Angstzaaierij van de onderzoekers. Die dus zelf zeggen dat de endlosung een nucli moet zijn.
Wees maar gerust comfortabel hierover!!
Gebeurt niet!!
Ook geen oorlog op wereldschaal.
Toch wel. Germanië wordt platgebombardeerd.
Alweer? Die fles champagne staat nog steeds in de kelder. Schiet <— (woordspeling) niet echt op zo!
🤔 🍾 🥂
Mijn Doomsday Wagyo ribeye steak ligt al klaar
Waar kan ik snel en goed russisch leren ? Heb al enkele datingssites bezocht, man wat ferme tetten daar op staan. Heb geen last van Poetin, en wil graag snel naar daar verhuizen.
Als je alleen maar naar de tietjes hebt gekeken en niet weet hoe een Russische vrouw werkelijk in elkaar steekt wat betreft mentaliteit zal je van een koude kermis thuiskomen. Het zijn prachtige goede vrouwen maar je moet een echte vent en gentleman zijn om ze te houden en daar te kunnen leven. Zelf heb ik een relatie met een Wit-Russin dus ik weet waarover ik spreek.
Die koude kermis pak ik er wel bij als die wijven maar heet genoeg zijn.
Bedankt Robrecht, je hebt me in al deze ellende even aan het lachen gemaakt…. en ik ben ook eens gaan kijken…. echt jong…. zalige geweldige tetten….. en konten ook …. 😜
NAVO-chef zegt dat volledige oorlog met Rusland een ‘reële mogelijkheid’ is
Jens Stoltenberg waarschuwt dat het ‘vreselijk mis kan gaan’
door Dave DeCamp
NAVO-secretaris-generaal Jens Stoltenberg waarschuwde vrijdag dat hij vreest dat een regelrechte oorlog tussen Rusland en de NAVO een “reële mogelijkheid” is in een zeldzame erkenning van de gevaren van het steunen van Oekraïne.
“Ik vrees dat de oorlog in Oekraïne uit de hand zal lopen en zal uitmonden in een grote oorlog tussen de NAVO en Rusland”, zei hij volgens The Telegraph . “Als het mis gaat, kan het vreselijk mis gaan.”
Russische functionarissen hebben duidelijk gemaakt dat ze denken dat ze vechten tegen de NAVO in Oekraïne. De Russische minister van Buitenlandse Zaken Sergey Lavrov zei onlangs dat zowel de VS als de NAVO “direct deelnemen” aan de oorlog in Oekraïne , wat betekent dat Rusland het voorwendsel heeft voor aanvallen op NAVO-bases in Europa als ze ervoor kiezen om die stap te zetten.
https://news.antiwar.com/2022/12/11/nato-chief-says-full-blown-war-with-russia-is-a-real-possibility/
A multipolar world brings back the national champions
https://www.weforum.org/agenda/2019/01/a-multipolar-world-brings-back-the-national-champions/
Alleen idioten denken dat Musk / Poetin / Trump / hun vriendjes zijn…
100% mee eens
Mee eens!
Je vraagt je af….hoelang en hoeveel nog…. INDERDAAD TE BANG ?? TE NAÏEF ??…. HOELANG NOG VOOR MOSKOU ZELF DE TOUWTJES IN HANDEN NEEMT ❓❓❓❓
Ik heb overleefd:
De aangekondigde ijstijd in de jaren 70.
De olie crisis.
de zure regen.
Het gat in de ozonlaag.
De koude oorlog.
Aids.
De jaren 80 crisis.
De varkensgriep.
De 2008 crisis.
Moslim tereur. (911, al quaida, ISIS)
Zeespiegelstijging.
Smeltende poolkappen.
Klimaar opwarming.
Klimaar verandering.
Covid 19.
De lockdowns.
En mijn persoonlijke crisis laat hier maar even achterwege
En noem maar op als ik er een paar vergeten ben.
Dus kom maar op! Bring it on! Ik voeg al jullie f*cking crisis gewoon toe aan mijn lijstje.
Want ik ben een overlever!
😉
Klopt allemaal hoe ze de bevolking hebben gemanipuleerd, het Ozongat mag je nog erbij toevoegen
Staat er. Regel 5.
De dolle koeien ?
De vogelpest
Dioxinecrisis
Enzovoort en zoverder
Tjonge, als ik zo al die reacties lees hier denkt menigeen te weten wie of wat Putin is en doet.
Alsof ze bij de Duma aan tafel hebben gezeten.
Uiteindelijk zijn het allemaal aannames en verklaringen volgens de eigen overtuigingen.
Vrijwel niemand weet hoe het in elkaar zit en wat er gaat gebeuren of zou moeten gebeuren.
Laten we gewoon zorgen dat we onze eigen zaakjes op orde hebben voor barre tijden die wellicht gaan komen.
Want linksom of rechtsom, het gaat krullen.
Of het nu door Putin is,Schwab, Rutte, Kaag, of Brussel. Er komt grote shit aan waarbij we toch moeten blijven eten,drinken enz.
Indien het allemaal meevalt en eten overhouden, kunnen we op z;n minst de hongerige buurvrouw te eten geven.
Laat het ons hopen… Maar de geschiedenis van de mens leert ons wat anders…
Welke relatie heb je eigenlijk met je buurvrouw ? Is haar man op de hoogte dat je inzit met haar noden (en jouw vervullingen ?)
Het is niet ‘het Westen’. Het is het georganiseerde jodendom (de Rothschilds) dat het Westen controleert.
https://www.sgtreport.com/2022/12/merkel-spills-beans-on-how-us-and-nato-partners-planned-war-in-ukraine-against-russia/
Het gaat nog veel verder dan dat…
En wie denkt u dat het Oosten controleert ?
Houd op met je anti Poetin retoriek en ongefundeerde insinuaties. Je hebt je punt meerdere malen kunnen maken, drink je melk en ga lekker slapen.
LOL drink jij je melk maar
U beseft niet dat de sovjet unie is grootgemaakt door dezelfde kliek dat Rusland nu onder controle heeft ?
Zeg me eens wat de kleuren zijn van de Russische vlag…
Zoek eens op hoeveel zogenaamde onafhankelijke landen dezelfde kleuren gebruiken als vlag…
Zeg me ook eens hoeveel landen de pentagram ster gebruiken in hun vlag…
Leg me eens uit waarom de nederlandse vlag rood wit blauw is ?
Waarom gebruiken ze rood wit blauw ?
Beste Klare kijk,
Je schrijft; “Zeg me eens , Zoek eens op, Zeg me ook eens, Leg me eens uit,”
Waarom zouden anderen dat allemaal moeten doen van jou?
Kom zelf met verklaringen én onderbouwingen.
Het lijkt haast op een examen dat we antwoord dienen te geven.
Je komt over als een betweter zonder verdere inhoud.
Had jij voorheen niet de nickname; “blob”?
Dat was ook zo’n toetsenbord ridder.
Neen…Denkt u dat ik vanalles moet opzoeken voor jullie LMAO Doe het ZELF of zijn jullie te lui ?
Een bewering hoor je te onderbouwen.
Anders zijn ze leeg.
U beseft niet dat het westen China heeft grootgemaakt ? Dat China een proefproject is met 1 miljard mensen ?
Beste Klare kijk.
“U beseft niet dat het westen China heeft grootgemaakt ? Dat China een proefproject is met 1 miljard mensen ?”
Nee, dat besefte ik niet. Leg dat eens uit.
Het westen heeft China niet groot gemaakt, westerse hebzucht en Chinese intelligentie heeft China groot gemaakt.
De afhankelijkheid van China en Rusland voor onze industrie is enorm. Aan dit gegeven word eenvoudig voorbij gegaan door de politiek, alsof onze “leiders” net als met geld alles wat we nodig hebben uit een printer kunnen laten rollen….
Inflatie is simpelweg jou bezit halveren in waarde, door meer geld te drukken dan er gedekt is. Door alles te betalen met ongedekte geldpapiertjes en aanverwante….de hele asiel industrie word betaald met zelfgemaakt geld, en daarom hebben we nu inflatie, omdat de rest van de wereld de waarde van de euro anders ziet dan de EU zelf. Door zelf geld te maken zonder rem heeft de EU een volksverhuizing in gang gebracht, welke genocide op de eigen bevolking inhoud. Tegelijkertijd heeft men andere, arme landen beroofd van arbeidskrachten en mogelijk intelligentie….
Dat is allemaal bekend in Brussel en toch groen licht om dit te doen….dat is de definitie van een oorlogs verklaring…en aan de eigen volkeren ook nog….
vroeger had men de galg, de vier paarden en zo nog een en ander aan correctie middelen.
De veroorzakers van alles gaan ervandoor zodra het hun te heet onder de voeten word, met alles van waarde dat ze in hun vliegtuigen mee kunnen slepen. De meesten van deze veroorzakers van chaos en ellende en een oorlog waar anderen voor bloeden zullen stilletjes met pensioen gaan in de aankomende maanden…
laten we bidden om gerechtigheid en de hand Gods zelve zijn….
…klonk net echt he ! godverdomme….
p.s. China heeft veel Amerikaanse bedrijven gelokt met goedkope arbeid, weinig regels en hele lage belasting. Massaal zijn de bedrijven naar China gegaan en hebben hun patenten open en bloot neergeled voor vette winst. Iedere keer als ik lees dat er Chinese bedrijfs spionnen zijn gepakt moet ik lachen….alles qua kennis is ze gebracht en dat gebeurd nog steeds….
..en even over dat in china gaan produceren…ik had een paar Danner schoenen, type Pronghorn. De eerste versie, gemaakt in Amerika. ongeveer 8 jaar blaarloos op gelopen voordat ze op waren. Nieuwe gekocht, made in china, de “verbeterde” versie. Alsof je Meindl schoenen had, als blokjes om je voeten, nul afwikkeling en je liep als een imbeciel. Danner is van kwaliteit gegaan naar supermarkt merk. Nog steeds hebben ze een logo dat ze een oude firma zijn, maar namen en merken zeggen tegenwoordig niets meer, alles is opgekocht om de naam en om pure troep te camoufleren……
Wie een combi magnetron koopt is voor deze lui de ideale consument, niet gespeend van enige besef dat een apparaat wat EN heel heet word EN veel electronica heeft voor een andere functie niet voor 300 euro goed kan functioneren….ongeacht wat de folder zegt. Wanneer 1 op de 3 producten defect is heb je geen industrie maar een soort Ponzi oplichtings schema, waarbij iemand, zeer waarschijnlijk jij en vroeger ik de rekening betalen…..ook voor de defecte troep.
tegenwoordig koop ik oud en maak het weer bruikbaar, bij gebrek aan goede deugdelijke produkten.
Kijk Klare kijk,
Dát is nog eens een reactie.
Goed stuk Duchesne
LOL natuurlijk
China heeft ze naar daar gelokt… Hoe dom zijn jullie ?
Frontnieuws:
Net niet dom genoeg om je geen ban te geven. Prima als je een kick krijgt van zuigen en stangen, moet je fijn zelf weten, maar niet hier.
“Net niet dom genoeg om je geen ban te geven.”
Mooi stijl figuur, moet even denken maar dan kicjt ie in.👍👍👍
In de hel zal men straks niet hoeven te bezuinigen om de zaak warm te houden
Logisch toch?: ‘georganiseerde’ (?) jodendom valt samen met Rothschilds.
Beste klare kijk,
Heb je , behalve een verwijzing naar een WEF link, en één regel reacties, verder wat goede bronnen van hetgeen je te vermelden hebt?
Jouw oneliners zeggen nagenoeg niets.
Je schrijft:
“U beseft niet dat de sovjet unie is grootgemaakt door dezelfde kliek dat Rusland nu onder controle heeft ?”
Ga dit lezen en dan hier verder praten.
https://geschiedenis-winkel.nl/p/een-geschiedenis-van-rusland/
Lees wat boeken. Zoek ze zelf op
Zoals ik al dacht.
IK beweer niets, dat doe jij voortdurend.
Dus kom met antwoorden in plaats van nietszeggende oneliners.
Je kunt het blijkbaar niet laten.
It’s not our job to do thinking for them. They need to do it themselves! Period!
Er zijn wat vreemde ontwikkelingen.
RU is zo ‘snel”als een slak in oekieland; maar aan de andere kant mag ik hun stijl wel.
net als in 1944: de vijand volkomen plat schieten met artillerie, raketten en zelfmoord drones.
Wat ik vreemd vind: noggeen massa bombardementen; vliegtuigen doen bijna niet mee.
Daarna pas infanterie beschermt met tanks.
Spaart veel eigen levens; goede zaak.
Maar het wordt hoog tijd dat ze doorpakken, b.v. bij Bakmut, zeker nu er zo’n grote instroom van militairen was.
——————————————–
In mijn ogen dreigt er pas een kernoorlog, op het moment dat andere landen interventie plegen, of waneer Rusland wordt aangevallen met wapens geleverd door USA aan de grote snuiver.
Dan blijft RU niets anders over dat te vergelden met massa vernietigings wapens.
En dan raakt het volledig uit de hand.
Vegeet nietdat RU binnen een paar minuten het hele westen kan afmaken.
Beste Pierre,
Naar mijn mening is het voor Putin koorddansen tav deze oorlog.
Net als hier zijn er verschillende visies hoe met eea om te gaan.
In de Duma zijn er mensen die de beuk erin willen gooien terwijl er anderen zijn die het behoedzame pad willen gaan.
Het is inmiddels gebleken dat Putin zoveel mogelijk burgers wil sparen tijdens het verloop van de oorlog.
Ik kan mij voorstellen dat hij zelfs de burgers in de EU wil ontzien, anders had hij andere reacties gegeven.
Het is naar mijn mening van belang wat het westen allemaal gaat uitvreten om Putin te provoceren.
Als de paddenstoelen te zien zijn komt dat door toedoen van het westen en voornamelijk de VS.
Ik denk dat Putin ook zoveel mogelijk levens van Russische soldaten wil sparen. Vandaar de door jou opgemerkte aanpak. Dat is anders, althans was anders, bij de V.S.: bij D-day gaven die veel minder om hun soldatenlevens: er was toch een overvloed van. Bij de Engelsen was dat heel anders. Die verloren bij de landing relatief dan ook veel minder mensen. Dat was ook heel anders onder de communist Stalin: die gaf werkelijk geen zier om de levens van mensen, zelfs niet die van de eigen soldaten. Putin beseft daarentegen dat goodwill bij de eigen achterban belangrijk is. Nu krijgt hij door zijn aanpak zelfs vrijwilligers aangeboden, Russische maar ook bv. Tsjetsjeense! En Wit-Rusland staat ook klaar voor de strijd (of doen die ook al mee?).
Maar misschien heeft de auteur van dat artikel gelijk, en is Putin te ‘lief’. Wel las ik eerder op FN dat Putin een jeugdervaring met een kat heeft die je lang kon tergen maar waarbij uiteindelijk de maat vol is. Ik weet natuurlijk niet hoe lang dit nog zal duren.
RT is geblokkeerd door de EU.
Wat wel werkt:
> gebruik maken van een VPN
> de pagina’s bekijken in The Way Back Machine http://www.archive.org (10-tallen malen per dag ververst)
> ga naar http://www.swentr.site een kopie van RT.com.
Bovenstaad artikel vind je op:
https://www.swentr.site/russia/567979-putin-biskhek-press-takeaways/
Dankjewel Peter.
Alle providers hebben van de EU dns RT moeten blocken.
Stel gewoon andere dns in en klaar.
Goede dns: cloudflare prim: 1.1.1.1 sec: 1.0.0.1
Succes.
Nameservers 1.1.1.2, 1.0.0.2 en 1.0.0.3 van Cloudflare zijn ook nog eens extra versleuteld. Nameserver 84.200.70.40 van resolver2.ihgip.net is ook een hele veilige die privacy hoog in het vaandel hebben staan.
En installeer HTTPS Everywhere extension in jou browser! Dan is al jou internetverkeer onleesbaar want versleuteld.
En natuurlijk Tor Browser!
(Ik zal tzt, als een artikel erom vraagt, een stuk schrijven plaatsen met adviezen hoe jezelf te beschermen en anoniem te blijven online.
Maar, opmerking, Je dns veranderen voorkomt alleen maar dat jou ISP meekijkt en helpt bij anonimisering en versleuteling. Niet om cesuur te omzeilen. Daarvoor heb je toch echt een vpn of Tor voor nodig.
Lekker angst zaaien frontnieuws, laat maar vallen die bom is het ook meteen klaar.
ah, van Doe maar “de bom”
Laat maar vallen dan
Het komt er toch wel van
Het geeft niet of je rent 😉