Er is nog steeds geen bewijs dat militanten van Hamas afgelopen zaterdag 40 baby’s hebben onthoofd in een Israëlische kibboets. Er is geen fysiek bewijs, geen forensisch bewijs en geen fotografisch bewijs. Noppes. Het hele verhaal is gebaseerd op de niet-geverifieerde beweringen van een “Israëlische kolonistenleider die aanzette tot rellen om het Palestijnse dorp ‘uit te roeien’.” (Max Blumenthal) Natuurlijk zou men verwachten dat een professionele journalist de geloofwaardigheid in twijfel zou trekken van een getuige wiens vooringenomenheid zo overduidelijk was, schrijft Mike Whitney. Maar dat is niet het geval bij i24NEWS verslaggeefster Nicole Zedek, die wat haar verteld was, opdreunde alsof het de Evangeliewaarheid was. Sterker nog, Zedek houdt nog steeds vast aan haar verhaal ondanks het overduidelijke gebrek aan bewijs en de getuigenis van een persoon die een duidelijk motief heeft om de waarheid te verdraaien. Hier is een deel van Zedeks verslag van de kibboets waar het voorval zou hebben plaatsgevonden:

“David, het is zelfs moeilijk om de massale slachtoffers te verklaren die hier zijn gevallen, in feite zegt het Israëlische leger dat ze nog steeds geen duidelijk aantal hebben. Maar ik praat met een aantal soldaten en ze zeggen dat ze tijdens hun wandeling door de verschillende huizen en gemeenschappen baby’s met afgehakte hoofden hebben gezien. Dat is wat ze zeiden. Families die in hun bed werden neergeschoten. U kunt veel van deze soldaten nu zien, elkaar troosten… Velen van hen zijn reservisten die in actie zijn gekomen, hun eigen gezinnen ook achterlatend, niet wetend met welke verschrikking ze te maken zouden krijgen… Ze zeggen dat ze nog nooit zoiets hebben meegemaakt. Dit is niets wat iemand zich had kunnen voorstellen….” @vtchakarova

Het is de moeite waard om op te merken dat Zedek de onthoofde baby’s nooit heeft gezien en ook geen moeite heeft gedaan om ze te zien. Ook legde ze geen getuigenis vast van andere soldaten of inwoners van de kibboets, die hadden kunnen bevestigen of ontkennen dat de onthoofdingen echt hadden plaatsgevonden. In plaats daarvan wordt er van ons verwacht dat we het dubieuze verslag geloven van een Israëlische extremist aan wiens geloofwaardigheid sterk getwijfeld wordt.

Maar de geloofwaardigheid van Zedeks verslag is slechts de helft van het verhaal. De andere helft betreft de rol van de mainstream media die het verhaal gretig oppikten en opnieuw publiceerden zonder enige moeite te doen om de beweringen te verifiëren. Vanaf woensdagmiddag waren er meer dan twintig artikelen op Google News die de gruwelijke details herhaalden van de barbaarse moordpartij die naar alle waarschijnlijkheid nooit heeft plaatsgevonden. Hier is een voorbeeld van de koppen die woensdag in de nieuwsfeed verschenen:

Zoals we al ontelbare keren eerder hebben gezien, doen feiten er niet toe. (Wat telt is of een bepaald narratief de politieke agenda van elites bevordert.

  Israël gewaarschuwd door Egypte, Jordanië en Saoedi's voor Rafah-invasie - Egypte verplaatst tanks naar grens

Een voorbeeld: bekijk dit korte fragment uit een stuk van de Daily Mail dat een adembenemend verslag geeft van een gebeurtenis die nooit heeft plaatsgevonden:

Hamas-terroristen hebben minstens 40 baby’s en jonge kinderen afgeslacht voordat ze een aantal van hen onthoofdden en hun families doodschoten in een kleine kibboets in Israël, hebben geschrokken Israëlische soldaten geclaimd…

De met kogels doorzeefde lichamen van Israëlische bewoners liggen nu op het terrein van de kibboets tussen uitgebrande huizen, bezaaid meubilair en in brand gestoken auto’s. Plechtige Israëlische soldaten gingen vandaag van huis tot huis om de tientallen mensen die daar waren afgeslacht weg te halen…

Buiten de verwoeste huizen vertelden de soldaten aan i24News correspondent Nicole Zedek hoe ze de lichamen van baby’s naast hun wiegjes zagen liggen, met afgehakte hoofden, als teken van de verdorven daden die de terroristen hebben begaan sinds ze Israël aanvielen op zaterdag

“Je ziet de baby’s, de moeders, de vaders, in hun slaapkamers, in hun beschermruimtes en hoe de terrorist ze vermoordt. Het is geen oorlog, het is geen slagveld. Het is een bloedbad, het is een terreuractiviteit,” zei de Israëlische generaal-majoor Itai Veruv vanaf het gruwelijke tafereel. (Hamas terrorists ‘beheaded babies during kibbutz slaughter where 40 young children were killed’Daily Mail

Nogmaals, er is geen enkel bewijs dat het verslag van de Daily Mail ook maar enigszins accuraat is. Er zijn geen onthoofde baby’s, wat betekent dat de emotionele hoeksteen waarop deze versie van de gebeurtenissen rust, pure onzin is. En dat suggereert dat er een ander motief is om het narratief te promoten. Met andere woorden, de schrijfster compromitteert haar geloofwaardigheid om een groep te ontmenselijken die de Israëlische regering voor vernietiging heeft gemerkt. Hier volgt meer uit een artikel op The Grayzone:

The Grayzone heeft nu een belangrijke bron geïdentificeerd van de bewering dat Palestijnse militanten Israëlische baby’s onthoofden. Het gaat om David Ben Zion, een plaatsvervangend commandant van Eenheid 71 van het Israëlische leger die toevallig ook een extremistische kolonistenleider is die eerder dit jaar aanzette tot gewelddadige rellen tegen Palestijnen op de bezette Westelijke Jordaanoever.

  De Balfour Verklaring stond Zionistische Joden toe om als terroristen op te treden: Een nadere blik

In een interview op 10 oktober met verslaggever Nicole Zedek van het Israëlische i24-netwerk, verklaarde Ben Zion: “We zijn van deur tot deur gegaan, we hebben veel terroristen gedood. Ze zijn erg slecht. Ze hebben hoofden van kinderen afgehakt, ze hebben hoofden van vrouwen afgehakt. Maar wij zijn sterker dan zij.”

Hij voegde eraan toe: “We weten dat het beesten zijn,” verwijzend naar de Palestijnen, “maar we hebben ontdekt dat ze geen hart hebben.” The Grayzone

Blumenthal bevestigt dat de algemene geloofwaardigheid van het verhaal al vanaf het begin twijfelachtig had moeten zijn. (als Zedek haar huiswerk had gedaan, zoals ze had moeten doen.) Hier is een clip van 15 seconden van meneer Zion, die de bron is van de onthoofdingsfictie:

Volgens de Grayzone:

Zedeks verslag is tientallen miljoenen keren bekeken op Twitter en gepromoot door het Israëlische ministerie van Buitenlandse Zaken – dat haar netwerk ondersteunt.

…. het niet-geverifieerde verhaal al snel zijn weg vond naar de hoogste leiderschapsniveaus, alsof het de bedoeling was. De woordvoerder van premier Benjamin Netanyahu verklaarde ondubbelzinnig dat er baby’s en peuters waren gevonden met “onthoofde hoofden”, terwijl president Joe Biden zelf vaag gebaarde naar ” misselijkmakende berichten over baby’s die vermoord zijn.The Grayzone

Tot hun verdienste, weigerde het Israëlische leger het verhaal te bevestigen, wat suggereert dat ze de reputatieschade van het verbinden van hun naam aan nepnieuws niet wilden. Maar als de IDF wist dat het onzin was, dan moet Zedek dat ook geweten hebben, wat betekent dat ze een bijbedoeling moet hebben gehad voor haar acties. Maar wat zou dat zijn?

De logische conclusie is dat Zedek opzettelijk leugens verspreidde om de haat aan te wakkeren die de weg vrijmaakt voor een massale etnische zuiveringsoperatie die slechts enkele dagen op zich zou kunnen laten wachten. Kijk eens naar dit fragment uit een artikel op Middle East News:

  Onbedoelde gevolgen van Israëls aanval op Palestina

De Israëlische krant Haaretz meldde eerder dat premier Benjamin Netanyahu, die is aangeklaagd wegens verschillende beschuldigingen van corruptie, de uitgifte van een zendvergunning aan i24 heeft gebruikt in ruil voor gunstige berichtgeving.

De zender – die uitzendt in het Engels, Spaans, Frans en Arabisch – staat bekend om zijn ongefundeerde beweringen over het Israëlisch-Palestijnse conflict.

De Brits-Iraakse activist Kareem Dennis van MintPress News, een onafhankelijke, in de VS gevestigde organisatie voor waakhondjournalistiek, zei dat i24 “minstens 35 veteranen van de Israëlische bezettingstroepen als personeel heeft.”

Vervolgens noemde hij verschillende namen en hun banden met het Israëlische leger.

“Channa Rifkin is een i24News-correspondent die van de Social Media-redacteur van de zender overstapte naar het Israëlische leger en vervolgens terugkeerde om voor i24News te werken.”

“David Matlin, de gastheer van een dagelijkse vlaggenschipprogramma op i24News, is een voormalige Israëlische militaire sergeant en de regionale directeur voor Israël lobbygroep AIPAC (American Israel Public Affairs Committee).” Matlin is ook een van de oprichters van de zender.

“Eyal Pinko, die hoofd inlichtingen was bij de Israëlische marine voordat hij afdelingshoofd werd bij het kantoor van de Israëlische premier, is een andere correspondent voor de zender,” zei Dennis in de X thread.

Hij noemde ook Daniel Tsemach, een voormalige i24-journalist die bij de zender kwam nadat hij als social media manager voor het Israëlische leger had gewerkt. Tsemach verliet onlangs zijn positie bij i24 om bij Rafael, het defensiebedrijf van de Israëlische staat, te gaan werken.” Middle East News

Heb je dat? Dus de nieuwsorganisatie die het “onthoofde baby’s”-verhaal produceerde, bestaat uit ex-militairen, ex-inlichtingendiensten, ex-sociale mediaprofielen en de regionale directeur voor de Israëlische lobbygroep AIPAC; allemaal helpen ze mee om Gaza uit te roeien en 2 miljoen Palestijnen naar Egypte te duwen. Is dat het Eindspel?

Ja, dat is het. En om zo’n wrede aanval uit te voeren, moeten de Palestijnen wreed gedemoniseerd en ontmenselijkt worden, zodat de daders zich moreel gerechtvaardigd kunnen voelen om hun steden plat te gooien en hun kinderen te vermoorden. Helaas helpt het rapport van Zedek om dat afschuwelijke doel te bereiken.


Copyright © 2023 vertaling door Frontnieuws. Toestemming tot gehele of gedeeltelijke herdruk wordt graag verleend, mits volledige creditering en een directe link worden gegeven.

ISRAËL CONFLICT DOSSIER

Los Angeles Times trekt beweringen over verkrachtingen door Hamas in: “Dergelijke berichten zijn niet onderbouwd”



Volg Frontnieuws op Telegram

Lees meer over:

Vorig artikelDe wereld wordt blind gemaakt voor wat er in Gaza gebeurt
Volgend artikelPro-Israël propaganda is dom
Frontnieuws
Mijn lichaam is geen eigendom van de staat. Ik heb de uitsluitende en exclusieve autonomie over mijn lichaam en geen enkele politicus, ambtenaar of arts heeft het wettelijke of morele recht om mij te dwingen een niet-gelicentieerd, experimenteel vaccin of enige andere medische behandeling of procedure te ondergaan zonder mijn specifieke en geïnformeerde toestemming. De beslissing is aan mij en aan mij alleen en ik zal mij niet onderwerpen aan chantage door de overheid of emotionele manipulatie door de media, zogenaamde celebrity influencers of politici.

4 REACTIES

  1. Het ligt er wel bi wat voor soort bewijs je wilt zien…. immers de msm is natuurlijk een no go iets…de msm is een wef/who/vn/ navo betaald iets…de hoernalisten van de msm zijn debet aan de moniale denkbeelden…die niet echt stroken met de hedendaagse visie van een normaal denkend en relativerend persoon….

  2. Hoewel de term fake news sinds circa 2016 gemeengoed is geworden, geloven veel mensen nog steed heilig in hun nieuwsbronnen. Zo gemakkelijk is de mens dus te verleiden. In de jaren ’90 was het begrijpelijker dat mensen de media nog geloofden, toen het verhaal van de ‘incubator babies’ door de dochter van de Koeweit ambassadeur werd opgedist. Maar dat mensen nu nog steeds zo kritiekloos-gemakkelijk achter ongefundeerde onzin aanlopen – onbegrijpelijk – zeker omdat het duidelijk is wie er belang bij heeft.
    https://en.wikipedia.org/wiki/Nayirah_testimony

  3. Mijn buurman had de MSM krant opgezegd.
    Toch stuurde ze de MSM krant.
    Hij verbrandde de MSM krant, deed de verbrande MSM krant in en A4 enveloppe en stuurde deze terug, met op de achterkant met een viltstift de melding, ik heb U opgezegd.

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Vul alstublieft uw commentaar in!
Vul hier uw naam in