
De John Christie Electric Generator, ook bekend als de Lutec 1000, is een magnetische motorgenerator ontwikkeld door de Australische werktuigbouwkundig ingenieur John Christie en zijn bevriende elektricien Lou Brits. Het apparaat werd in 2001 voor het eerst aan het publiek getoond, maar is nog niet commercieel verkrijgbaar.
Het apparaat wekt elektriciteit op met behulp van een combinatie van elektromagneten en permanente magneten. Het werkt continu met magnetische aantrekking en afstoting en produceert 24 kilowatt stroom per dag. Het is een apparaat waarmee we onze huizen gratis van stroom kunnen voorzien, schrijft Rhoda Wilson.
Voor klimaatverandering-alarmisten heeft de Lutec 1000 de potentie om een schone, groene bron van vrijwel onbeperkte energie te leveren, waardoor het een aantrekkelijke oplossing is voor mensen en gemeenschappen die hun afhankelijkheid van fossiele brandstoffen en elektriciteit van het elektriciteitsnet willen verminderen. Voor mensen die zich de stijgende elektriciteitskosten niet kunnen veroorloven, is het misschien een betaalbare manier om het licht te laten branden.
In 2001 publiceerde de Cairns Post een artikel waarin de magnetische motorgenerator aan het publiek werd onthuld. Het artikel is niet online beschikbaar, maar je kunt HIER een kopie lezen.
Enkele jaren later zond Sky News Australia een reportage uit over de Lutec 1000 (zie de video hieronder). We konden niet vaststellen wanneer de reportage voor het eerst werd uitgezonden. De videoreportage vermeldde echter dat de twee uitvinders zes jaar aan hun machine hadden gesleuteld. Zes jaar na de onthulling zou betekenen dat de reportage van Sky News Australiain 2007 is gemaakt.
De tekst in het beschrijvingsvak onder de video met de kop ‘A Free Energy Device to Erase Your Electric Bill‘ van RobbieWow.com, een website die niet langer beschikbaar is op internet, is aan het einde van dit artikel overgenomen voor het geval de video van YouTube wordt verwijderd.
Het Wow-kanaal: A Free Energy Device to Erase Your Electric Bill – Lutec 1000 energy magnetic generator, geüpload 14 april 2014 (5 min)
Christie en de Britten hebben sinds 2001, toen ze hun uitvinding onthulden, investeerders gezocht en de technologie ontwikkeld en verfijnd om een commercieel model voor de massamarkt te produceren dat gemakkelijk in elk huishouden kan worden geïnstalleerd. Maar tot nu toe zijn er nog geen commercieel verkrijgbare John Christie elektrische generatoren op de markt.
Sommigen denken dat de reden waarom het niet commercieel verkrijgbaar is te wijten is aan het veel voorkomende probleem dat uitvinders niet het zakelijk inzicht hebben om hun uitvinding tot een commercieel succes te maken. Anderen geloven, zoals Gahzly opmerkte, dat het werk van de twee uitvinders “gesaboteerd of onderdrukt werd om een commerciële realiteit te voorkomen. Dergelijke industriële sabotage van magnetische motoren is al tientallen jaren aan de gang en wordt vermoedelijk gepleegd door olieafhankelijke industriële kartels en anderen met gevestigde belangen in de status-quo, waaronder zelfs nationale regeringen.”
Sommige enthousiastelingen en pioniers hebben echter hun eigen versies van het apparaat gemaakt met behulp van plannen en blauwdrukken die online beschikbaar zijn. Deze doe-het-zelf-versies zijn misschien niet identiek aan het originele prototype, maar ze kunnen nog steeds elektriciteit opwekken door gebruik te maken van vergelijkbare principes.
Mario Gudec: Free Energy Generator, John Christie & Ludwig Brits, Overunity motor generator, 21 januari 2017 (4 min)
In november 2021 begon Thomas Hardmuth een website om de KryonEngine te introduceren die dezelfde principes gebruikt als de Lutec 1000 generator. Op de website heeft Hardmuth alle informatie en ontwerpspecificaties vrij beschikbaar gemaakt.
Hoewel het concept veel interesse en discussie heeft gegenereerd, hebben sommige critici hun zorgen geuit over de haalbaarheid van het ontwerp en de noodzaak voor verdere prototyping en testen. De open-source aard van het project zorgt echter voor betrokkenheid en feedback van de gemeenschap, wat kan helpen om het ontwerp te verfijnen en eventuele technische uitdagingen te overwinnen. Je kunt HIER meer te weten komen over de KryonEngine. In een oproep aan werktuigbouwkundigen wereldwijd zegt Hardmuth:
“Je bent van harte welkom om deze informatie te bestuderen, je eigen prototypes te bouwen, je eigen productie op te zetten en je eigen commerciële distributie te starten – zonder verplichtingen.”
“Vrije energie,” zegt hij, ”betekent een enorme winst in vrijheid en onafhankelijkheid (en dus macht) voor de burger/consument/soeverein wezen.” Hardmuth vervolgt:
Het is de reden waarom – door de geschiedenis heen – de machthebbers hebben geprobeerd te voorkomen dat Vrije energie (en vele andere revolutionaire technologieën) beschikbaar kwamen voor Het Volk.
Een van de middelen die voor deze onderdrukking werden gebruikt waren octrooi- en handelsmerkbureaus waar vele duizenden octrooien werden tegengehouden, d.w.z. onder “nationale veiligheidsorders.”
De komende algemene beschikbaarheid van vrije energie-apparaten blijft dus afhankelijk van de soevereine en onafhankelijke tussenkomst van Het Volk. – Why Banks, Big Corporations, Politicians and Universities say NO to Free energy, The KryonEngin
Heeft iemand een van deze ideeën uitgeprobeerd? Laat het ons weten in het commentaargedeelte. Als je advies hebt voor anderen die hetzelfde willen doen, voeg dat dan toe aan je commentaar.
Meer lezen:
- John Christie-Free Energy Device, Scribd
- Patent: US6630806B1, System for controlling a rotary device (expired 2019, fee-related)
- Make Your Own Electricity For Free? Farm Show Magazine, Volume #27, Issue #3, Page #35, 2003
- John Christie & Lou Brits: System for Controlling a Rotary Device, Rex Research
- How to Generate 7 Kilowatts for Free Utilising a Christie Generator, Motor Car Specs, 29 June 2022
- Lutec, Panacea BOCAF
- Video: John Christie Magnetic Motor The Invention that was Hidden from the Australian People, Even the World, BitChute (29 mins)
Een gratis energie-apparaat om je elektriciteitsrekening te wissen
http://robbiewow.com/lutec-free-energy-device-john-christie-lou-brits/
Binnenkort kan de wereld misschien een van ’s werelds meest controversiële maar revolutionaire uitvindingen kopen.
De Lutec 1000 vrije-energiemachine is weer opgedoken na zes jaar uit de publieke schijnwerpers te zijn gebleven. Er zijn patenten verleend in ten minste 60 landen over de hele wereld, waaronder de VS, China en India.
Ingenieurs John Christie en Lou Brits, die hevige kritiek te verduren kregen nadat ze hun uitvinding voor het eerst onthulden in 2001, bereiden zich nu voor op de bouw van een prototype van hun revolutionaire energieapparaat dat ze binnen de komende twee jaar op de markt hopen te brengen.
Het dynamische duo zei dat ze zich enigszins gerechtvaardigd voelden omdat ze patenten hadden weten te bemachtigen voor hun apparaat en dat ze de Lutec hadden laten verifiëren door een onafhankelijke ingenieur.
“Toen we begonnen, was er veel ophef over en mensen zeiden dat we er nooit patenten voor zouden krijgen,” zei Christie.
“Ze zeiden dat het nooit zou werken, dus we konden geen patenten krijgen, dus het is goed om dat nu te zien.”
De generator werkt als een energieversterker en genereert tot 10 keer de hoeveelheid elektriciteit die wordt verbruikt.
De Lutec haalt zijn energie uit een accubank, waarbij de motor draait door krachtige permanente magneten die worden aangetrokken en afgestoten door stalen kernen van vaste spoelen.
Hij werkt niet via een perpetuum mobile, maar vertrouwt op natuurlijke magnetische krachten en een gepulseerde elektrische input.
De resultaten van de generator werden geverifieerd door onafhankelijke ingenieurs van SGS Australia na een test eerder dit jaar, die bevestigde dat de energie-output van de generator inderdaad groter was dan de input.
De heer Christie zei dat hij en de heer Brits momenteel werken aan een productieprototype voor de binnenlandse markt, dat ze hopelijk lokaal kunnen produceren.
“Als we nu doorgaan met ons plan, is er geen reden waarom het niet binnen twee jaar in Australië verkrijgbaar zou kunnen zijn,” zei hij.
De uitvinding van de ingenieurs heeft in de loop der jaren de woede van veel mensen opgewekt, waaronder de Australian Sceptics Society.
De heer Christie zei dat het een achtbaanrit was geweest sinds ze met hun uitvinding op de proppen kwamen, met af en toe doodsbedreigingen en geruchten over hun vroegtijdige dood.
“Vorig jaar werd ik volgens het internet ergens in een hotel in het noorden van Perth vermoord,” zei Christie. “Ik was echt heel verbaasd.”
Copyright © 2024 vertaling door Frontnieuws. Toestemming tot gehele of gedeeltelijke herdruk wordt graag verleend, mits volledige creditering en een directe link worden gegeven.
Volg Frontnieuws op 𝕏 Volg Frontnieuws op Telegram
Dat gaan ze koste wat het kost tegenhouden natuurlijk, want dan kunnen ze geen geld meer weggraaien bij de mensen.
100 % Isabel
Het is strijdig met de hoofdwetten van de thermodynamica.
Of die hoofdwetten zijn fout, of het kan gewoon niet.
Ik zou graag zien dat die hoofdwetten fout zijn, maar ik vrees dat het ’t laatste wordt.
Met je eens energie moet ergens vandaan komen, een dynamo die stroom opwekt/aangedreven door een elektromotor die het zelf voed, stroom levert en de energie voor weerstand en thermische verliezen.
Ik heb er een zwaar hoofd in, maar goed de wereld was ook plat 600 jaar geleden.
Die wetten zijn niet fout. De naam is fout, want het zijn geen wetten en de wetten zijn beperkt.
Eind 19e eeuw hielden natuurkundigen zich bezig met een algemene formule te vinden voor de straling van een zwart lichaam. In 1900 kwam Max Planck met een oplossing, door buiten de thermodynamische ‘wetten’ om het begrip kwantum te introduceren waaruit de kwantummechanica is ontsproten. Ik zeg niet dat kwantummechanica de oplossing op alles biedt (Planck zelf was ook geen voorstander, voor hem was het een lapmiddel) maar vasthouden aan ‘natuurwetten’ van twee eeuwen terug is hetzelfde als oogkleppen opzetten.
Pas als je snapt hoe het helemaal zit kan je zeggen dat iets niet kan. Tot die tijd is bescheidenheid op zijn plaats.
De energie wordt opgewekt door magnetisme om te zetten in elektrische stroom zoals het principe van een generator maar aangezien meer elektrisch energie vrijkomt dan erin gestoken om de generator draaiende te houden dan zal ergens aannemelijk de permanente magneten in kracht de zogenaamde fluxdichtheid (Tesla) afnemen.
Een bevriende ‘Einstein-‘vriend van me liet me 17 jaar geleden iets zien wat mijn verstand (toen) te boven ging.
De uitlating “Hij keek of ie water zag branden” heeft sindsdien bij mij een andere dimensie gekregen toen hij zijn kraanwater getransformeerd had tot brandstof. Hij ging vol goede bedoelingen met zijn vinding (geen waterstof!) naar het tv-programma ‘Het beste idee van Nederland’, waarin hobby-uitvinders hun idee mogen presenteren aan het publiek. Helaas werd hij vroegtijdig ‘onderschept’ waarna hem werkelijk alles (dus eigenlijk z’n huis, eigendommen, bedrijf, banknummer, z’n hele leven) afhandig gemaakt is op last van de potentieël gedupeerde belanghebbenden. Uiteraard is dit nooit aan het publiek gepresenteerd en/of uitgezonden op televisie…..
De gebruikelijkefang van zaken, het kwaad wil altijd dit soort verbeteringen de kop indrukken. Heb je meer info details, fotos oid zodat dit verhaal verspreid kan worden. We zitten in de times of revelation en dit past prima.
kijk even naar dit filmpje van de tu in delft:
https://www.youtube.com/watch?v=ab-4YBeCq-s
over de John Christie Electric Generator, hoe mooi zou het zijn als deze “ooit” zal kunnen worden gebruikt voor in de huizen. Ik denk dat wat je ook als besparing kunt gebruiken vooral HIER in Nederland er wel weer een soort van belasting wordt verzonnen om het verlies van BTW en elektriciteit inkomsten te compenseren.
Nee de Nederlandse regering (en misschien ook wel de buitenlandse) zullen hier zeker een stokje voor steken of iets van belasting verzinnen. Want het geld is nog steeds belangrijker dan het milieu.
1962 Fridrich lülling motor
https://www.youtube.com/watch?v=G6cycmBwLb8&list=PLCSnSKa4AX7Z–ALK85iJa7I0cAjOv1VJ
Onafhankelijke burgers…..
Dat nooit
100% fake. Als electrotechnisch ingenieur, 40 jaar ervaring weet je dat het gewoon niet kan. Op aarde gelden natuurwetten, die heten niet voor niets zo, daar valt niet aan te ontsnappen. Als ze een demonstrator hebben, dan zit er gegarandeerd, 100% zeker een verborgen energiebron in b.v. een batterij verstopt in de rotor. Volgens het videootje zou de motor een aandrijf stroom nodig hebben en een uitgangs stroom genereren die groter is dan de aandrijfstroom (ik bedoel natuurlijk vermogen, stroom x spanning). Helaas dat kan helemaal niet. Was het maar waar. Ik kan het proberen uit te leggen, maar ik laat het hierbij want er zijn al te veel van dit soort “wonders” die allemaal op bedrog berusten. Het heeft te maken met magnetisme/flux/beweging/arbeid. Het zijn recht toe recht aan formules die gewoon altijd gelden, zonder uitzondering. Helaas.
Die wetten zijn geen wetten. De wetten van de thermodynamica werken prima in het dagelijks leven, maar op elementair niveau zijn ze niet afdoende.
Eind 19e eeuw hielden natuurkundigen zich bezig met een algemene formule te vinden voor de straling van een zwart lichaam. In 1900 kwam Max Planck met een oplossing, door buiten de thermodynamische ‘wetten’ om het begrip kwantum te introduceren waaruit de kwantummechanica is ontsproten. Ik zeg niet dat kwantummechanica de oplossing op alles biedt (Planck zelf was ook geen voorstander, voor hem was het een lapmiddel) maar vasthouden aan ‘natuurwetten’ van twee eeuwen terug is hetzelfde als oogkleppen opzetten.
Pas als je snapt hoe het helemaal tot op het elementaire niveau zit kan je zeggen dat iets niet kan. Tot die tijd is bescheidenheid op zijn plaats.
De wetenschappelijke kennis van de natuurwetten die wij hebben vergaard is inderdaad al behoorlijk oud. Dat ze nu nog steeds gelden betekent dat we toen al de juiste formules hadden gevonden. Het is qua energie op moleculair niveau (niet op kwantum niveau) vrij simpel: Energie gaat nooit verloren maar er is altijd sprake van een omzetting van de ene vorm in een andere. Bij de spoelenmotor in dit artikel gaat het om een energieomzetting van bewegende magneetveld (ronddraaiende magneet) door een spoel naar electrische energie en andersom. Het aantal joules (een energieeenheid) is evenredig met de kracht * de afstand * de hoek (cosinus θ). Dit is rechttoe rechtaan standaard in onze moleculaire wereld, in die “overunity” motor worden geen kwantumeffecten gebruikt/omgezet etc. Dus kan er geen versterking van energie plaatsvinden. Kortom: kan niet helaas. Vergelijkbaar met als je op een skatebord gaat staan, een touw om je middel doet en aan het touw trekt in de hoop dat je gaat bewegen, maar iedereen weet dat dit niet gaat. Alleen als iemand anders die op de grond staat aan het touw trekt ga je bewegen.
Beste Simon,
Je hoeft mij niet te overtuigen, ik denk ook dat dit niet echt is, maar dat is dan ook niet mijn punt.
Mijn punt is, dat je het nooit 100% zeker kan weten, totdat je alles snapt, ook ‘kwantumeffecten’ zoals jij het noemt. Wat is dat eigenlijk? Kan je die kwantumeffecten niet gewoon even aanzetten? Gewoon een vraag van een leek.
Wat is kwantumniveau? Heb ik ook nog nooit gezien.
(Ik kende dit woord niet en heb het even gegoogled, dan kom je echt op vage websites terecht, moet je ook eens doen! )
Als ik het mag zeggen ben jij een determinist. Ik dacht dat die al 100 jaar waren uitgestorven.
In wezen komt het neer op deze simpele vraag:
Als de natuurwet zegt dat energie niet uit het niets kan ontstaan, hoe is dan alle energie ontstaan?
In een alle natuurwettenovertredende singulariteit?
Het is geen wet, het is een wetmatigheid.
Maar verder heb je helemaal gelijk.
Alle “wetten” komen uit het hoofd van een mens, en de mens heeft het universum nog voor geen 0,001% doorgrond, wellicht nog veel minder. Er is dus heel veel kans dat je de huidige wetten kan destabiliseren door ergens achter te komen wat nog niet “gevonden” is. Onze kennis is louter een weergave van wat wij DENKEN te weten, maar als je heel eerlijk bent is de kennis gebaseerd uit zelf gefabriceerde theorien en bedenksels iets wat puur vanuit de mens komt, en niet van het universum.
De mens denkt veel te weten, maar we weten niks meer als dat we zelf ooit bedacht hebben.
Dit gaat de spirituele kant op, op kwantumniveau zeg maar.
Heb je die 0,001% berekend, of is het een ruwe schatting?
Het zijn geen wetten, het zijn wetmatigheden en die kan je gewoon empirisch ontdekken. Als je een voorwerp loslaat, valt ie naar beneden, dat is een wetmatigheid. Je snapt niet hoe het werkt (zwaartekracht) maar hoe het uitwerkt (altijd naar beneden).
En als die wetten alleen maar in je hoofd bestaan….misschien bestaat het hele universum alleen maar in je hoofd.
En dan word het pas spiritueel. Het is dus duidelijk dat, ik zal maar even voor het gemak het, aardse wetten, niet, of anders gelden buiten onze dampkring en aantrekkingsveld. Anders valt de appel in de kosmos ook, echter daar zal deze uiteindelijk belanden ergens waar de aantrekkingkracht sterker is, gaan we vanuit met onze wetten.
Wetenschappers zijn zichzelf ter dege bewuat dat bepaalde vonsten alles wat we “geleerd” hebben op zijn kop kan zetten. Hoeft t zelfs maar over hele kleine deeltjes te gaan.
Vanuit bepaalde geloven is het leven inderdaad een ilusie. En dat past eerlijk gezegd beter in het grote geheel waar onze bol in bestaat, dan de arrogantie van het menselijk ras die DENKT alles te weten.
Beste Stamplust,
Ik heb ooit ’n tijd geleden geprobeerd me te verdiepen in quantummechanica, maar ik snap er niet veel van, het is een kennisgebied van de gedragingen van materie op hele kleine schaal waarbij kansverdelingen en waarnemingen een rol spelen. Te laag IQ denk ik en ik zit al te lang in de oude manier van denken, je moet om er iets van te snappen anders denken dan je gewend bent. Ook die “donkere materie” zou er moeten zijn en dan heb je nog de snaar theorie. Allemaal veel te ver boven m’n hoofd. We weten nog maar heel weinig over het ontstaan van het heelal. De big bang theorie is al ontkracht door die nieuwe James Webb telescoop. We begrijpen ook nog niet eens hoe zwaartekracht werkt (zou relatie kunnen hebben met donkere materie), het is er maar hoe komt ’t dat het er is? De wet van behoud van energie geldt voor mechanische, elektrische, thermische, chemische en potentiële energie (zwaartekracht, kun je ook onder mechanische energie schuiven). De “Overunity” motor/generator maakt gebruik van die energievormen want het zijn gewoon spoelen en magneten. Vandaar dat het niet kán werken. Zodra we met nieuwe, nog onondekte vormen van energie gaan spelen hebben we misschien een ander verhaal, maar tot nu toe heb ik nog geen enkel iets gezien dat ook maar in de buurt komt. Het beste is denk ik om gewoon een tandje bij zetten bij het ontwikkelen van kernfusie op aarde, dan is het energieprobleem ook opgelost, voor iedereen.
Lieve Simon,
Wat een mooie reactie! Ik ben het helemaal met je eens en je schrijft het mooi op.
Ik ben geen natuurkundige maar had op het VWO het hoogste cijfer voor wiskunde en natuurkunde en ik begrijp er ook de klote van. Ik denk dat dat komt omdat niemand het begrijpt. Ik zit nou een soort essay van Max Planck te lezen en val van de ene in de andere verbazing. Die kwantumgasten kunnen het ook niet eens worden en kunnen het maar niet eenvoudig uitleggen zodat leken zoals ik worden doodgegooid met superingewikkelde formules en onbegrijpelijke verhandelingen waarna ik me dom voel en afhaak.
Ik waardeer het zeer dat je zegt dat je het niet begrijpt, dat durft niet iedereen, omdat ik tot de conclusie ben gekomen dat het niet te begrijpen is. Ik moet maar steeds aan de beroemde uitspraak van Socrares denken: ik ben de slimste mens op aarde omdat ik weet dat ik niets weet.
Ik zou hier uren over kunnen doorgaan, zit vol ideeën, maar daar is dit niet de plek voor.
Het leven is wonderlijk en alles is mogelijk, misschien zelfs een overunit moter met alleen spoelen en magneten. Ik denk het niet, weet het bijna zeker, maar ik kan het niet uitsluiten.
Fijne dagen en bedankt voor je reactie, doet me echt goed.
Waarbij je even voorbijgaat aan het feit dat ondanks de ontwikkelingen in quantumfysica de wetten nog steeds gelden.
Mijn grootste probleem met dit verhaal (en al die andere verhalen over dergelijke apparaten) is dat ze doen alsof het produceren wordt tegengehouden door patentbureau’s en oliebedrijven etc.
Je hebt namelijk geen patent nodig om wat te gaan produceren. Dat heb je alleen nodig als je wilt voorkomen dat anderen hetzelfde gaan doen en het verhaal is altijd dat het juist ten goede van de hele mensheid zou moeten komen.
Er is niks, maar dan ook werkelijk helemaal niks, dat iemand tegen houdt om een dergelijk apparaat te bouwen en te verkopen zonder patent. Zeker als je met crowdfunding aan wat geld zou komen om er een handvol te bouwen en te demonstreren en dan de volledige plannen en schema’s te publiceren. Al zou het maar zijn door te flyeren. Of door het bij zichzelf, of een familielid of buur of vriend te installeren om te laten zien hoe goed het werkt en hoeveel geld je zou kunnen besparen.
Laten we wel zijn, als het echt zou werken en de ontwerpers zouden er 1 bouwen en 1 van hun eigen huizen daarop zouden kunnen laten draaien dan spaart dat al een hoop geld uit dat zou kunnen worden gebruikt om er nog een te bouwen voor het volgende huis. En dan het volgende.
Maar de grap is dat dergelijke uitvinders nog nooit hun eigen huis hebben laten draaien op hun eigen uitvinding zegt al wel veel.
Want als een dergelijk apparaat werkelijk zou werken en mensen het zouden kunnen kopen dan is dat als een zichzelf versterkend effect omdat de mensen die het hebben gekocht (en er zullen ALTIJD mensen zijn die het proberen er heel snel razend enthousiast over zouden zijn en mond-op-mond reclame niet te stoppen zou zijn.
Alleen al het feit dat dat niet is gebeurd laat wel zien dat het onzin is.
Ik ben het bijna helemaal met je eens.
Mijn punt is niet dat natuurwetten niet gelden, maar dat het geen wetten zijn, maar wetmatigheden. Volgens mij is toch wel gebleken dat ze handig zijn en goed toepasbaar, maar sinds 1900 is gebleken dat ze niet afdoende zijn om de werkelijkheid te kunnen verklaren en zolang die niet volledig verklaard is, weet je het nooit 100 % zeker.
Verder goed verhaal, onderschrijf ik volkomen.
Eens. Maar ‘wet’ of ‘wetmatigheid’ is meer een kwestie van semantiek wat mij betreft.
De ontwikkelingen in quantum-onderzoek zijn zeker interessant en kunnen mogelijk voor de nodige veranderingen zorgen, maar totdat daar meer begrip van komt zijn we gebonden aan wat we zover begrijpen.
@Simon, helemaal eens met jouw mening.
Ik heb me bijvoorbeeld ook verdiept in de uitvindingen van Tesla en er zijn zeker zaken die nog aandacht hebben om in de praktijk te gaan toepassen.
Echter mensen die in vrije energie generatoren geloven zouden zich eens moeten afvragen of zij niet aan cognitieve dissonantie leiden.
Helemaal mee eens. Deze heren zijn gewoon oplichters, verkopers van snake-oil. Het is vermakelijk om te zien hoe mensen hier elke keer weer intuinen. Gratis energie BESTAAT NIET, snap dat nou toch eens een keer !!!
Ik heb een draad gelegd tussen de straatlantaarn en mijn woning. Scheelt me honderden euro’s.
Wat de professionals (wietkwekers) doen is meestal de stroom aftappen in de meterkast. Dat is waarschijnlijk minder opvallend dan uw stroomkabel van de straatlantaarn naar uw huis. Maar beide aftappunten werken denk ik een stuk beter en sneller dan wachten op die slimme uitvinders in Australië, die het al meer dan 20 jaar lang niet gelukt is om een werkend apparaat te kunnen verkopen.
Al de zoveelste met een magneet motor.
https://www.youtube.com/watch?v=WSXcNk23Wys
Universiteit delft
https://www.youtube.com/watch?v=D5K_wB-xsuM
Vrije energie, komt er aan als 1 vd eerste nieuwe techniek mogelijkheden.
Vrije energie doet naast het verdwijnen van de energie rekening dat we letterlijk en eindelijk vrij worden!!!
De bewegingsvrijheid is eindeloos. Altijd de energiebron bij je.
Het kan misschien wel, zoals zoveel uitvindingen. Maar helaas hebben wij een overheid die overal geld aan wil verdienen en hier dus niet in meegaat. Ze zullen altijd voor een dure oplossing kiezen.
Alles wat gratis is voor de bevolking wordt door overheid tegen gehouden. Het verleden heeft aangetoond dat ze over lijken gaan, TESLA! Hij wilde elektriciteit uit de lucht halen. Heeft het niet overleefd. De Engelse “uitvinder” Watt ging met zijn idee vandoor maar vis een lamp. Dat brengt nml GELD op!
BULLSHIT ….Men kan ALTIJD een patent krijgen voor een of andere idee of potentiele uitvinding ….en als het dan toch allemaal zo fantastisch zou zijn, was het reeds lang gecommercialiseerd, maar dat is, of was, het dus NIET ! Op Redacted News ( Clayton en Nathaly) wordt dagelijks reclame gemaakt van een dergelijk device, een pakket dat men kan kopen en zelf in elkaar knutselen…..ik geloof er niks van….wat de efficientie betreft dus…
Hmm kijk regelmatig naar Clayton Morris, maar die magneet motoren nog nooit gezien, wel diverse investeringen voor van alles, zit soms echt wel wat bij.
Klopt, nog nooit gezien bij Redacted. Wie is die Patrick eigenlijk?
Patrick is Patrick, wie ben jij ? ….je moet dan maar ns meer naar Redacted kijken, op Rumble wel te verstaan ….tenzij je Rumble premium(betalend) hebt krijg je die generator shit dagelijks aangeboden ….
Raar hoor.
Zal we een ‘gepersonaliseerde advertentie’ zijn dan, want ik kijk regelmatig naar Redacted en heb nog nooit een dergelijke reclame gezien. Niet op YT, niet op Rumble.
op Rumble ? Dagelijks ! De laatste weken toch…
Overal op Rumble. Ik volg Brother Nathanael.
Denk je dat een patent(bureau) bedoeld is dat jij rijk kan worden van jouw uitvinding…?
Wat is dat nou voor n vraag ?
Mensen, trap er niet in. Het is gewoon bullshit.
Het is onmogelijk. Al honderden jaren probeert men het ‘perpetuum mobile’ uit te vinden,
maar het is nog nooit iemand gelukt.
Dat deze Australische ingenieurs geen geldschieters hebben kunnen vinden om hun idee in de markt te zetten, spreekt boekdelen.
Klopt volkomen wat je zegt. Het is volslagen onmogelijk om energie uit het niets te scheppen. Bij een gewone dynamo of generator, transformator, treden altijd verliezen op die zich uitten door warmteontwikkeling. Wat je er in stopt komt er nooit meer voor 100 % uit. Dus dat gelul over een dynamo die veel meer energie levert dan je er in stopt en geen verliezen kent ? Laat je verstand werken en trap er niet in.
Dit is een van die onderwerpen op frontnieuws waardoor je de intelligentie van degene die dit publiceert weer (het gebeurt vaker) in twijfel moet trekken.
Ik verwacht dat, als deze machines onbelast draaien dat de toerental elke keer een beetje hoger komt te liggen en dat puls en verdraaiingen in massa en veld en spoel enz. En de twee werelden verstrengelen.
Je kan zeggen dat ze op hol slaan en op een gegeven moment uiteen spatte.
Lijkt een beetje op de technieken die worden beschreven in het boek “Reis naar de binnenaarde” van Radu Cinamar
Zeven interessante boeken:
1 – Zonsopgang boven Transsylvanië
2 – Ingang naar het rijk der Gorden
3 – Het mysterie Egypte
4 – Het geheime perkament
5 – Reis naar de binnenaarde
6 – De vergeten Genesys
7 – Het Etherische kristal
Ik verwacht dat, als deze machines onbelast draaien dat de toerental elke keer een beetje hoger komt te liggen en dat puls en verdraaiingen in massa en veld en spoel enz. En de twee werelden verstrengelen.
Je kan zeggen dat ze op hol slaan en op een gegeven moment uiteen spatte.
Ik zal alleen geen koolborstels gebruiken.
“Kan een magnetische motorgenerator worden gebruikt om onze huizen gratis van stroom te voorzien?”
Waarom zijn de aantekeningen van Nikola Tesla gestolen door de gerechtelijke hoerreerders van de FBI, als je een idee krijgt wat dit had te betekenen dan weet je gelijk dat 8 miljard mensen nooit en te nimmer over vrije energie zullen beschikken.
De aardgas voorraden zijn geslonken en een koude winter zal dit een rol gaan spelen voor velen, dan te bedenken dat onder leiding van de VVD-WEF prostituee 18% Russisch gas wordt gekocht om door te verkopen aan andere landen, terwijl de Groningse aardgas bron dicht werd gestort met meters diep beton.
Weer de zoveelste met een Perpetuum Mobile. Gewoon belachelijk. Raap eens een beetje van uw verstand bijeen en probeer het te lezen zoals ik. Al voor halfweg is het duidelijk dat het alleen gebakken lucht is. Waarom lopen de mensen daar steeds in?
Een affront voor de intelligentie van de lezers van Frontnieuws! (alhoewel … als ik sommige reacties lees …)
Persoonlijk zie ik geen enkel heil in een opstelling met alleen magneten en spoeltjes. En ieder filmpje van een draaiend geheel had altijd ook nog een paar stroomdraden of een accu, waarbij alleen de bewering was dat er meer energie uit zou komen dan dat hij zou verbruiken.
Waar ik veel meer heil in zie, voor de toekomst, dat is de energiebron waar UFO’s /UAP’s door gevoed worden. Uiteindelijk zullen we daarom wel zeer goedkoop elektriciteit op kunnen wekken.
Ja en zo worden mensen geactiveerd door nep reclame dat je energie voor je huis onafafhankelijk word van de leverancier maar wie betaald dan de stoppenkast/gas ,,, aansluiting en het gebruik ervan waar je leveringskosten of het gebruik ervan om de stroom naar de diverse stopcontacten moet woren geleid door middel van die zekeringkast of gasmeter Ook het het aardfgas dat door een warmte pomp in de grond zal nooit gratis zijn Kortom wij zullen altijd en eeuwig afhankelijk blijven van de vele energie leveranciers Vroeger stookten de mensen hout en hadden kolen nodig die je eenmaal betaalde per mud kolen en verder waren er geen kosten dan dat je de kachel gewoon kon gebruiken die op hout of kolen ging Mijn vader kocht een boom in het bos die hij aangewezen kreeg van de gemeente en kapte die om,,,, om voor het gehele jaar te kunnen stoken…./en koken Ook daarvan waren de koopkosten zeer laag Ook in de jaren zestig was aardgas spotgoedkoop toen dat nog in handen was van de overheid die nu alleen nog maar de belasting belangrijk vind die jaarlijk duurder wordt Kortom energie zelf verzorgen zal er nooit van komen Net zoals benzine/diesel die gebruikt wordt om zich te verplaatsen!!! en oja electrice rijden zal ook betaald moeten worden om te rijden…………….
Aardgas was t/m de door de bilderbergers geënsceneerde oliecrisis in 1973 inderdaad spotgoedkoop.
Vanaf de start vd aardgaswinning in Slochteren begin jaren zestig zat big oil en dan bedoel ik Exxon (Rockefeller) & Shell aka koninkijke olie als het ging om inkomsten te genereren op de eerste rij.
In de loop van ruim 50 jaar hebben ze honderden miljarden verdiend en de burgers in Groningen hebben & hadden het nakijken.
ik weet dat er meer is tussen hemel en aarde dan wij weten. maar als de schrijver al een cruciale fout maakt in de eerste alinea: ” 24 kilowatt stroom per dag ” , dan weet hij niet wat een watt is. het is kilowattuur per dag, of een vermogen van 24 kilowatt. 24 kilowatt per dag is energie 2x delen door tijd, dat is onzin.
ik heb al heel wat dingen uitgeprobeert met permanente magneten.
maar telkens grote ontgoocheling.
Leroy & Somers verkoopt motoren met 4 magneten die 40% meer energie geven dan wat ze opnemen, als je daar een goede generator zou aankoppelen (een generator die 120% energie opneemt) dan zou je in theorie 20% winst hebben.
dat is nog ver van de 1000% dat in het bovenstaande verteld word.
Pippodorus, wij hebben altijd geleerd dat een motor die meer energie geeft “een alternator” noemt. Misschien mag men % van het ene niet zomaar op- of aftellen met % van het andere? (als ik 10% van jouw loon krijg en daarvoor 10% van mij loon terug geef ga ik waarschijnlijk veel verdienen aan jouw genie).😊
beste Lepoudre Luc,
u ziet het verkeerd , ik heb honderden compressoren van warmtepompen afgebroken.
de jongere motoren hebben magneten in de rotor.
ook de ventilators hebben zelfs 8 magneten op de rotor , die motoren heb ik bijgehouden om mee te experimenteren.
Bedankt voor de opmerking, ik kan weer wat gaan studeren!
Jij moet dus n (in tengels) ‘grid’ onafhankelijk gelukkig persoon zijn….
Dit kan alleen maar werken in het vacuum, hier op aarde zijn wrijvingskrachten die de boel saboteren.
@ Revelator december 20, 2024 Bij 15:45,
Zeker nooit van magneetlagers gehoord. Je hebt ze in permanenten magneten en elektromagneten. Deze zijn ideaal als je hele hoge toeren wil halen, zonder dat je extreme hitte ontwikkeld en/of dat de materie niet er tegen kan.
Het principe van een werkende permanente magneet motor bestaat allang en wordt zo ook allang toegepast, alleen niet voor de bevolking. Het enige probleem is zodra jij dat ding patenteert is dat die patentbureaus geprivatiseerd zijn en als het in de categorie gevaarlijk voor de gemeenschap valt. Verkrijg jij geen patent en/of je wordt verplicht om afstand ervan te doen. Zo niet dan heb je kans dat je wakker wordt in een woestijn of het niet meer na kunt vertellen. Zo zijn er al honderden uitvinders die op een onverklaarbare methodes gedood en/of uit de weg geruimd. Al die patenten bij die geprivatiseerde patentenbureaus worden door de CIA en andere inlichtingendiensten gebruikt voor hun wapen industrie.
Zolang er geen KW/h meter op kan is er geen interesse bij eventuele investeerders.
Dus nu er wel of niet over dim dammen of het mogelijk is, is niet relevant. Want wat we ooit geleerd hebben op scholen is enkel en alleen de methode die gewenst is. Alle andere worden bewust weggehouden bij ons. We worden geacht om binnen de lijntjes te kleuren, alles daar buiten bestaat niet volgens de wetenschap.
Zo een generator zou volgens mij misschien kunnen werken door een magnetisch veld tijdelijk te onderbreken door het gebruik van een supergeleidend materiaal zoals bismut-strontium-calcium-koperoxide in een koude omgeving (+/- -140C).
Die koude omgeving heeft ook energie nodig om te kunnen blijven voortbestaan (vloeistoffen die fabrieksmatig aangemaakt zijn) zodat het totale rendement veel minder dan nul zal zijn en alleen maar extra energie zal kosten in plaats van vrije energie. Vrije energie bestaat niet, altijd zullen er verliezen zijn die zich uitten in warmteontwikkeling. Uit het niets kan men niet IETS laten voortkomen, dit kan alleen maar God zelf.
Dank je voor dit antwoord, Big-LJohn.
Ik kan het met je eens zijn.
Ik dacht dat een warmtemotor wel een goed idee is. Denk aan sterling. Die werkt, weet ik uit eigenbouw met blikjes en een ballonnetje, zeg maar. Dus de warmte van de zon zouden we zo redelijk goed kunnen gebruiken. Maar ja, daar heb je wel zon voor nodig. Met een paraboolspiegel zou het wellicht kunnen, maar toch.
Ook de Teslacoil werkt uiteraard, meen ik.
Alhoewel ik nog wel wat twijfel qua dat magnetisch concept. Men kan immers goed isoleren en dergelijke. Ook de generator zelf zou gekoeld moeten zijn zodat die ook 0 weerstand zou hebben. De verliezen zouden zo wellicht beperkt kunnen worden.
Ik heb er moeite mee dat ze kW en kWh niet uit elkaar kunnen houden.
24kw op 24 uur is 1 KW op 1 uur is amper genoeg om een kop koffie te zetten.
incorrect. 24kW op 24 uur kan niet. 24 kWh op 24 uur kan wel, dat is 1kWh per uur en daar kun je een 2000W waterkoker 30 min op laten draaien, daar kun je meeredere koppen koffie van zetten hoor
Ik zou eerder geloven dat in hogere luchtlagen tov de aarde een potentiaalverschil heerst dat met de juiste componenten om dit af vangen een vorm van vrije energie zou kunnen zijn.
Ja zeker. Het voltage stijgt sterk per meter hoogte, namelijk gemiddeld 130 volt per meter hoogteverschil boven de oceanen op zeeniveau, meen ik. Maar alleen aan voltage (stroom) hebben we weinig. Er moeten ook amperes (spanning) zijn immers.
Spanning is het voltage, stroomsterkte het aantal amperes. P(vermogen)=V(volt) x I(ampere) zoals we geleerd hebben; zonder spanningsverschil geen stroom, maar als er een zeer hoge weerstand is (zoals lucht) dan kan er wel een spanningsverschil zijn maar er zal geen stroom lopen. Bij bliksem, wat een plasma ontlading is, is er tijdelijk geen weerstand door de lucht en kunnen er enorme stromen opgewekt worden door het spanningsverschil.
Satan rules this world my friends, deze mannen zijn een lichtpunt en het donker wil hen niet!