Foto Credit: Anti-spiegel.ru/

Duitse media zoals Der Spiegel berichten uitvoerig over de brand in een Zwitserse discotheek, waarbij volgens de huidige stand van zaken op oudejaarsavond 40 mensen om het leven zijn gekomen en ongeveer 155 mensen, waarvan sommigen ernstig, gewond zijn geraakt. Der Spiegel bijvoorbeeld wijdde op dit moment in minder dan twee dagen meer dan twaalf artikelen aan het ongeluk.

Dat in dezelfde nacht tijdens een nieuwjaarsfeest in het tot Rusland behorende gebied Cherson bij explosies en een brand in een café minstens 27 mensen, waaronder twee kinderen, omkwamen en nog eens 31, waaronder vijf kinderen, gewond raakten, is voor Der Spiegel echter geen enkel bericht waard, schrijft Thomas Röper.

Dat is ook geen wonder, want het ongeluk in de regio Cherson was geen ongeluk of het gevolg van Russische beschietingen, wat Der Spiegel zeker evenveel artikelen waard zou zijn geweest als het ongeluk in Zwitserland, maar het was Oekraïne dat het café in het gebied Cherson aanviel met drie drones, waarvan er twee waren uitgerust met fragmentatiebommen en één met een brandbaar mengsel om de gerichte slachting van burgers nog “effectiever” te maken.

Volgens getuigenverklaringen miste de eerste drone zijn doel en sloeg naast het café in. De tweede, uitgerust met een explosief en granaatscherven, raakte zijn doel en de mensen in het café werden letterlijk doorzeefd met scherven. De derde drone, geladen met het extreem brandbare mengsel, sloeg als laatste toe, waarbij de temperatuur van het vuur zo hoog was dat veel slachtoffers onherkenbaar verbrand zijn. De identificatie van de slachtoffers is daarom moeilijk, omdat vaak alleen aan de hand van de grootte van de stoffelijke resten kan worden vastgesteld of het slachtoffer een kind of een volwassene was.

  Duitsland en de EU plannen een oorlog tegen Rusland

Aangezien de daar gestationeerde Russische soldaten vaak vriendschap sluiten met de burgerbevolking, zoals ik zelf heb ervaren, kunnen de autoriteiten niet uitsluiten dat er ook soldaten in het café aanwezig waren tijdens het feest, maar uit de verklaringen van de ondervraagde overlevenden blijkt dat het een privéfeest was van de daar wonende burgers en dat er geen hoge officieren aanwezig waren, maar hooguit enkele soldaten die door de bewoners waren uitgenodigd en die daar niet in dienstverband, maar privé aanwezig waren.

Maar dat mogen de mensen in Duitsland niet te weten komen, want de Duitse media verzwijgen deze Oekraïense terreuraanslag, net zoals ze in het verleden andere Oekraïense terreuraanslagen op burgers hebben verzwegen.

Deze aanval laat echter ook zien hoe de Oekraïense leiders denken over de mensen die zij als Oekraïners bestempelen, wier vaderland zogenaamd tegen hun wil door Rusland is bezet en die zogenaamd zo wreed door Rusland worden onderdrukt. Het was immers een privé-nieuwjaarsfeest van de lokale burgers dat Oekraïne doelbewust heeft gebombardeerd. Welk land beschiet zijn eigen landgenoten, die het toch zogenaamd wil bevrijden van de bezetting door een vijandig land?

Daar komt nog bij dat oudejaarsavond vanwege het gezamenlijke Sovjetverleden zowel voor Oekraïners als voor Russen het belangrijkste feest van het jaar is, omdat de Sovjets in hun strijd tegen religies Kerstmis met de kerstman en cadeautjes naar oudejaarsavond hebben verplaatst, waardoor oudejaarsavond voor Russen en Oekraïners het belangrijkste feest van het jaar geworden is, waarbij Kerstmis en oudejaarsavond letterlijk op één dag vallen.

Zouden de Duitse media de aanval ook zo consequent verzwijgen als Rusland in plaats van Oekraïne een nieuwjaarsfeest in een Oekraïens café doelbewust met drie drones had gebombardeerd om zoveel mogelijk burgers, dus ook vrouwen en kinderen, te doden?

  Instorting op komst: Inflatie eurozone springt naar recordhoogte 10,7%

Vind je het belangrijk dat er nog onafhankelijke berichtgeving bestaat die niet wordt gestuurd door grote belangen? Met jouw steun kunnen we blijven schrijven en onderzoeken. Klik hieronder en draag bij aan het voortbestaan van Frontnieuws.
https://frontnieuws.backme.org/


Copyright © 2026 vertaling door Frontnieuws. Toestemming tot gehele of gedeeltelijke herdruk wordt graag verleend, mits volledige creditering en een directe link worden gegeven.

Rusland informeert zijn burgers om zich voor te bereiden op nucleaire vergeldingsaanval van de NAVO


Volg Frontnieuws op 𝕏 Volg Frontnieuws op Telegram

Lees meer over:

Vorig artikelDe heel gewone oudejaars-burgeroorlog: Europa staat opnieuw in brand
Volgend artikelDe façade laten vallen: propaganda, macht en de absurditeit van het imperium
Frontnieuws
Mijn lichaam is geen eigendom van de staat. Ik heb de uitsluitende en exclusieve autonomie over mijn lichaam en geen enkele politicus, ambtenaar of arts heeft het wettelijke of morele recht om mij te dwingen een niet-gelicentieerd, experimenteel vaccin of enige andere medische behandeling of procedure te ondergaan zonder mijn specifieke en geïnformeerde toestemming. De beslissing is aan mij en aan mij alleen en ik zal mij niet onderwerpen aan chantage door de overheid of emotionele manipulatie door de media, zogenaamde celebrity influencers of politici.

77 REACTIES

  1. Ook geen woord op FN over de aanval van Amerika op Venezuela.

    Waar is VN ?

    Het zijn ALLEMAAL CORRUPTE CRIMINELE MAFFIA ORGANISATIES

    • Altijd als financiële instellingen op het punt staan failliet te gaan gebruiken ze oorlogen om aan de macht te blijven.

      Zolang wij Centrale Banken toelaten zal er niets veranderen.

      De FED zou in december 2025 40 miljard printen maar ze hebben 65 miljard EXTRA moeten printen aan toiletpapier om banken overeind te houden.

      • Ik mag hopen dat Amerika z’n ongenadig pak slaag krijgt in Venezuela.

        Aan de andere kant sta ik er van te kijken hoe het mogelijk is dat de lucht afweer in Caracas onzichtbaar was.

        Spannen Putin en Trump samen ?

        Is de reset het verdelen van engerie en mineralen en spannen Rusland, China en Amerika samen om die taart te verdelen ?
        Als je naar de oorlogen kijkt zou je dat haast zeggen.

        • @Patriot…

          Ga op youtube eens filmpjes kijken van USA steden vol met zombies die verslaafd zijn aan fentanyl.

          De deepstate regeert Venezuela. Trump verwijderd de deepstate. Maduro is een Zelensky.

          Beetje raar dat je weet dat de VN een club van de satanisten is, en nu wil je ineens dat de VN ingrijpt??? De VN wil heel graag ingrijpen, de VN is het trojaanse paard dat landen verovert onder de vermomming van vredesmacht en het bezorgen van democratie. De VN is de wereldregering beste Patriot.

          Maar ga eens filmpjes kijken over de fentanyl crisis in de USA. De deepstate heeft via Venezuela de Amerikaanse verkiezingen van 2020 compleet gemanipuleerd. Smartmatic (Venezolaans bedrijf) maakt de stemmachines en dominion (Nederlands bedrijf) installeerde ze. Venezuela is een 100% deepstate land dat net als Oekraïne wordt gebruikt.

          • @Theme

            De meeste fentanyl komt uit China.
            Het gaat om olie.

            De vraag is waarom de Russische lucht afweer niet werkte….. spelen Amerika, China en Rusland onder 1 hoedje ?

            Hetzelfde hebben zien gebeuren in Syrië.

            Deze zelfde 3 landen hebben er ook belang bij dat England en de EU vernietigd worden.

          • @Theme

            Je moet leren lezen. Of je begrijpt niet wat ik zeg over de VN……. Nogmaals………. ALLE NGO ORGANISATIES ALS VN, WHO, WTO, BIS, WORLD BANK, IMF ETC ETC ZIJN ONGEKOZEN CRIMINELE MAFFIA ORGANISATIES……. Theme lees eerst eens goed alvorens je kritiek hebt.

            Ga eens in over de inhoud en verlaat je koker visie over Trump….. het zijn allemaal empathische moordenaars.

            Al zou Maduro niet deugen ….. Het volk heeft hem gekozen.

            • @Patriot…

              Chill… ik heb geen kritiek, ik merk dingen op en ik stel vragen. Ik val je niet aan, ik vul je aan.

              Venezuela wordt bestuurd door de deepstate, net als Noord Korea, Iran, Oekraïne. De deepstate wilde Syrië innemen, net zoals ze bij Irak hebben gedaan.

              Trump, Poetin, Xi Jinping en anderen werken samen om de deepstate wereldwijd te verdrijven uit de landen die ze hebben ingenomen. Zolang mensen niet door deze bril kijken, denken ze wat de media ze laat denken. En de media draaien het zo dat Trump Venezuela wil veroveren zoals de deepstate dat altijd doet. Maar het omgekeerde is waarschijnlijk waar en Trump verwijderd de deepstate. Dat hij Venezuela binnenvalt geeft aan dat we nu echt wel in een eindspel komen, want de deepstate word nu echt van alle kanten in het nauw gedreven.

              Mensen vergeten dat de globalisten alles al geregeld hadden en alle sleutellanden al hadden overgenomen. Overal waar Trump bezig is, regeert de deepstate.

              • @Theme
                Degenen die al heel veel langer, zeer bewust en breder onderzoek dan jij hebt kunnen doen in de afgelopen tien jaar, hebben meer inzicht in hetgeen zich afspeelt.
                Dit is gewoon een feit en geen verwijt.
                Groei en bloei ook in de sneeuw en wees blij met elke handreiking die anderen je aanbieden

              • Ik denk dat Theme héél ver van de waarheid kan zitten en het vertroebelt om breeder te denken.
                Ik zeg niet dat dit of dat de waarheid is. Ik probeer zoveel als mogelijk informatie te verzamelen en daar mijn gedachten over te laten schijnen. Ik probeer altijd alles van verschillende invalshoeken te bekijken. Dat is ook waarom ik vragen stel ?

                • Oei,

                  Als ik de discussie nog eens teruglees, dan denk ik dat ik toch meer op jouw denklijn zit, Patriot. Je hebt absoluut gelijk wat de VN en ONGEKOZEN CRIMINELE MAFFIA ORGANISATIES betreft. Trump is een pion uiteraard. Alles is doorgestoken kaart.

                  Ik las niet goed genoeg.

          • @Theme

            Wie is de allergrootste drugs organisatie ??
            Ik weet niet onder welke steen jij de laatste 50 jaar hebt gelegen maar CIA is de allergrootste drugs organisatie !

            CIA is helemaal gefinancierd bij drugs geld !
            CIA maakt gebruik van alle NATO basissen om hun drugs te verspreiden…… het is een grote maffia club !
            Zet je roze bril eens af ……. niemand gaat ons redden…. als het volk niet zelf de macht in handen neemt is het over en uit…. jij geeft mensen valse hoop.

            • Patriot,
              Laat je niet door je ego meeslepen en verlies je geduld niet. In deze tijd hebben we niet alleen maar mensen nodig die hun verstand kunnen gebruiken, maar die zij ook zichzelf in de hand hebben.
              Dus doe rustig aan, wil je? Je geeft te kennen dat je je laat meeslepen, en dat is nou precies waar de gore gangsters misbruik van maken, denk ik.

              We hebben verlichte mensen nodig!

            • Mijn hemel Patriot… wat een frustratie.

              De CIA is idd de allergrootste drugsdealer op aarde. En wie denk je dat Venezuela runt???

              De CIA runt de halve planeet.

              Relax een beetje… ik zit in hetzelfde team, maar je reageert op mij alsof ik de vijand ben omdat ik een afwijkend perspectief aanreik. Jij weet het niet precies, ik weet het niet precies, maar samen kunnen we de perspectieven onderzoeken.

              @Tjeerd…
              Alsof Maduro een vredelievende knuffelbeer is. Luister de podcast van Trump en Musk over Venezuela eens en je gaat begrijpen dat de deepstate Venezuela runt.

              Ik ga weer verder met afkicken, want de sfeer hier blijft er één van elkaar aanvallen ipv samenwerken in teamverband.

              @Antisoof…
              Bedankt voor je stem van rede. We hebben idd verlichte mensen nodig die stoppen om onder elkaar ruzie te maken en boosheid uit te wisselen… WE ZITTEN IN HETZELFDE TEAM. Dat we allemaal wat anders denken en zien kan ons helpen, tenzij we er over gaan ruziën.

              • @Theme

                Ik denk dat je het schrijven van Tigron nog eens goed moet lezen.

                Verder wil ik er niet op in gaan. Ik zit hier niet om ruzie te maken. Ik zit hier om met elkaar te discussiëren en te kijken waar het fout ging en hoe wij als volk de macht terug kunnen krijgen.

          • Uw teksten (uw gedachten) zijn ongelooflijk stom.

            Kunt u zich @Theme voorstellen dat er geen enkel land recht heeft om een ander land zonder noemenswaardige reden en bewijzen aan te vallen.
            Of is dat te moeilijk voor uw buitengewone intelligentie.

            Drammen over deep state terwijl Trump zelf deep staat wel is, terwijl zijn hoogste baas Rotschild (ook deep state) is, terwijl de aanslagen op een soeverein land wens van zijne joden zijn, terwijl Venezuela rijk aan delfstoffen is…

            en nog iets:
            Op de New York society feestjes waar Trump een vaste stamgast was, waren bergen van cocaïne op tafels aanwezig, afgeleverd door plaatselijke dealers. Ale je zo begaan bent met je mede inwoners, doe er maar iets aan.
            Dat doet Trumpie niet want hij wil Venezuela zonder Madurol zodat hij permanent en zonder te betalen aan de pomp kan hangen.
            Dat ziet toch iedereen. Waarom u niet?

            • Theme,

              Ik ga geen olie op het vuur gooien maar ik moet ook zeggen dat het wel een beetje naïef is om te denken dat de mensen die aan de macht zijn deze juist omver willen werpen. Waarom zouden ze?

              • En de rest heeft Magdalena al gezegd. Trumpie is onderdeel van de deepstate anders zat hij daar niet. Je mag hopen, je mag bidden tot elke God die je maar wil. Maar de feiten veranderen niet. Ga niet in een tunnelvisie zitten zou mijn advies zijn. Maar ja, dat ziet een ander vaak weer anders.

                • Geep niet terugkrabbelen, he?. We moeten geen begrip tonen voor mensen zoals Theme die blind zijn en blind wensen te blijven.
                  “… dat ziet een ander vaak anders … ” dat kan niet want dat is een ondubbelzinnig verhaal.
                  Ik hoop da wat er gisteren is gebeurd, wordt langzamer spijker in de kist van Amerika.

                  Op die corrupte westerse regeringen hoef je niet te rekenen. Ik heb ze gisteren gehoord, ze konden geen standpunt nemen, de klootzakken,

                  En de ” vrede” prekende klootzak (ene Trumpie) is de III derde wereld oorlog aan het steken.
                  Deze keer wordt kernboom een noodzaak.

            • @Magdalena…

              Mijn teksten bevatten gewoon informatie. Een deel zal kloppen en een deel zal niet kloppen. Maar U maakt het altijd persoonlijk, net als velen hier, en dan reageert U uit emotie en boosheid en dan valt U mij als mens aan. Ik ben gewoon een verkenner die deelt wat hij ziet, en jij vindt dat belachelijk en stom en allerlei andere kreten ipv te zien dat we samen als leger het geheel proberen te zien.

              U word altijd boos en dan reageert U zelf met stomme, denigrerende en neerbuigende reacties. Steeds weer valt U mij persoonlijk aan omdat wat ik zie afwijkt van wat U ziet/denkt/vindt.

              Het niveau hier is echt hoog emotioneel ipv samenwerkend. Afwijkende perspectieven worden de nek omgedraaid en aangevallen tot ze stil zijn en stil blijven. Dat is hoe fascisme werkt.

              Houd je bek, je bent stom en dom en waardeloos als je iets afwijkends inbrengt… dat is het niveau hier geworden.

              • Het is wel waar dat de Amerikaanse fora het zelfde zeggen als Magdalena. Er wordt iemand ontvoerd uit zijn eigen land. De komende uren zullen duidelijk worden waarom. Het is nog te vroeg om te hopen dat Trump zich tegen de deepstate keert. Dat geloofd bijna niemand meer. Ook op Amerikaanse fora.

                • Hier hebben we het bewijs, de altijd betrouwbare Telegraaf. Amerikaanse oliemaatschappijen gaan miljarden investeren. Sorry Theme!

                  LIVE | Trump: ’Wij gaan Venezuela voorlopig runnen, Amerikaanse oliemaatschappijen zullen er miljarden investeren’

                  CARACAS – De VS hebben keihard ingegrepen in Venezuela. De Venezolaanse president Maduro en diens vrouw zijn gevangengenomen en zullen worden berecht in New York wegens onder meer samenzwering voor narcoterrorisme, kondigde president Trump aan. De VS zullen voorlopig Venezuela gaan besturen

              • @Theme
                Kijk dit is nu waarom ik zei, (welkom terug) .
                Je bent eigenlijk een plaag.
                Vermomd in het kleed van woordelijk gelijk.
                Nu ga je wederom vol gas met je kretelogie “Houd je bek, je bent stom en dom en waardeloos als je iets afwijkends inbrengt… dat is het niveau hier geworden.” welk niveau??
                Bepaal jij dat??
                Je bent gast en je gedraagt je niet als zodanig.
                Ik geef het op om nog een lans voor je te breken, nu in je volle glorie sta je compleet voor schut ☺
                Op zijn zachts gezegd … je bent erg… (zacht gezegd) 😃
                Ignore modus on ✅

                • Cor,
                  Laten we proberen iemands denkfouten te vergeven en proberen deze te herstellen. Zolang iemand van Goede Wil is, is het goed en zal het wel goed komen. Niet iedereen is toch even ingeleerd in de politiek van de misdadigers? Het is allemaal verdomd moeilijk. Het is dat ik zelf het geluk had al vroeg ‘Arendsoog’ te kunnen lezen bijvoorbeeld. Veel van geleerd. De schellen vielen al wat van de ogen. Maar die Nederlandse websites bezoekt natuurlijk niet iedereen. Je moet ze maar net weten te vinden. Ook wanttoknow is een goeie. En herstel de republiek ook redelijk, en zo zijn er meerderen.

                  Maar ik kan me voorstellen dat als je deze sites niet bezocht, dat je info mist. Logisch. Ik kan sommigen ook niet overtuigen dat de prik achterlijk slecht is. En die mensen zijn vaak niet dom, maar wel niet geïnformeerd of zelfs slecht geïnformeerd.

                  En de een is spiritueel ver ontwikkeld, maar mist de aansluiting met de politiek. Of andersom. Dus laten we lief doen?

              • Dat is onzin, ik val u niet persoonlijk aan, ik ken u niet, ik val uw gedachten en uw denkwijzen aan.
                Ik reageer met boosheid aangezien u niet ziet wat de meeste mensen zien.
                Leider – gekozen door meerderheid van zijn volk, die leider ontvoeren, eigen mensen in een soeverein land installeren, die zullen doen wat ik wil, dat is het reinste terrorisme, dan ben je verrot tot je bodem.

                Oorlog tegen drugs, fake jou, dat is de reinste leugen, iedereen weet wat is er vandaag gebeurd, alleen u niet.

                Nog gisteren had ik een illusie dat alles goed komt, dat de waarheid zal triomferen maar vandaag is een zwarte dag, voor iedereen, vandaag is namelijk gebleken dat de ondergang van de wereld is begonnen

                • De VS hebben het bestuur over genomen zei Trump net. Wat de burgers van Venezuela willen telt niet.

                  Trump heeft de olievoorraden gestolen. Eerlijk, die zag ik niet aankomen. Het gaat nu snel denk ik.

            • Er zal wel een plekje voor Theme worden vrijgemaakt in het team Trump binnenkort met Ts stilistische kwaliteiten.
              Op FN valt niet veel meer te overtuigen ben ik bang na de ontluisterende onrealistische ontboezemingen van vandaag..

              • Gisteren op de persconferentie zei Trumpie:
                “” Venezuela heeft onze olie gestolen””.
                En opeens gaat het niet over narco!!!

                Hoe kun je olie stelen die onder bodem van je eigen grond is gevonden.
                Die verschrikkelijke, hebberige joodjes met hun domme vertegenwoordiger zijn ontzettend belachelijk aan het worden en ze doen ook niets om hun domheid te verdoezelen.

  2. De enigste manier die Rusland nog heeft om heel het conflict te stoppen is om heel Oekraïne te bezetten en tot Rusland te maken.

        • Magdalena, het probleem dat er vaak veel onbegrip naar elkaar is komt omdat chatten zoals nu. Dat je elkaar niet ziet, elkaars emoties niet ziet. En als je iets niet helemaal goed uitlegt dat je dan gelijk tot de grond wordt afgebrand.
          Ik zit hier om met elkaar te discussiëren en te trachten naar een oplossing te zoeken.
          Als Gijp en ik over zilver praten wordt gelijk gedacht dat wij dat alleen doen om er rijk van te worden.
          Wij doen dit om ons vermogen te beschermen niet om er rijk van te worden. Wij doen dit om ons los te maken van de Roverheid.
          Het het allerbelangrijkste….. wij snappen dat zilver het hele systeem kan laten imploderen. En daar zitten we dichtbij. Ik zal het proberen uit te leggen. Acht van de grootste systeem banken zaten short op zilver en nu de zilverprijs maar door blijft stijgen ( dankzij china) komen deze systeem banken gigantisch in de problemen. De Federal reserve had voor december aangekondigd 40 billion dollars te printen maar dat werden er 105 billion dollars omdat de FED deze 8 banken moest redden vanwege margin calls op zilver. Met de margin calls manipuleren ze in dit geval zilver omlaag zodat de banken gered worden tegen omvallen. Dat gevecht gaat in januari in alle hevigheid verder. Maar de FED kan niet aan de gang blijven om ongelimiteerd fake geld te blijven printen om banken te redden. Ik doe er alles aan om die banken om te laten vallen en heb op wat wisselgeld na alles van mijn bankrekening gehaald… om ze failliet te laten gaan en te zorgen dat ze mijn geld niet kunnen stelen net als ze dat destijds hebben gedaan op Cyprus.

          Banken hebben maar 3% aan cashgeld dus als we de boel willen laten klappen haal dan je geld van de bank. Dat bespoedigd het faillissement van banken en regeringen.

          • ” Ik doe er alles aan om die banken om te laten vallen en heb op wat wisselgeld na alles van mijn bankrekening gehaald… om ze failliet te laten gaan en te zorgen dat ze mijn geld niet kunnen stelen net als ze dat destijds hebben gedaan op Cyprus.”

            Je begrijpt dat ik dat niet in mijn eentje kan.

            • beste Patriot ,
              ik heb ook wat aardig in zilver geinvesteerd en een beetje in goud .
              maar hoe gaan we daar later mee overweg ?
              moeten we dat terug omzetten naar waardeloos geld om er wat mee te kopen .

              • Ik wil wel reageren maar je vroeg het Patriot.

                Zilver en goud hebben een wereldprijs. Normaal lopen de papieren spotprijs en de fysieke prijs niet ver uit elkaar. Als er meer wordt geboden op zilver in China dan in het Westen dan dan loopt dat nauwelijks uit elkaar. Dat is nu wel het geval. Zilver kan de hele derviatenmarkt kapot maken. Misschien morgen al. Black monday 2.0

                Maar wat dan te doen met fysiek zilver. Niet omzetten in waardeloos geld,…. ja je moet wat in je zak hebben voor de bakker. Maar weet dat je met waardeloze euro’s niks in het buitenland kan kopen. Voorbeeld, een boer heeft een machine nodig uit China voor zijn bedrijf. Laten we zeggen dat die 50.000 kost. China gaat geen waardeloze euro’s accepteren want dan leveren ze niet. Maar misschien wel voor een gouden Krugerrand, want daar kan China weer de wereldmarkt mee op om te kopen wat zij nodig hebben. Dus dat kan je ermee! Productiemiddelen kopen op de wereldmarkt.

              • Ja, dat is het punt. Hoe dan ook ben je weinig beter uit dan de andere mensen zonder goud en zilver. Het komt er uiteindelijk op aan het eerste maanden te overleven. Tegen die tijd is er wel een nieuwe logistiek opgetuigd door slimme sociale boeren en handelaars buiten de gebruikelijke kanalen om. Dus het hamsteren van houdbaar voedsel is het beste. Wat de meesten al doen denk ik.

                • Tjeerd januari 4, 2026 Bij 10:03
                  Ja, dat is het punt. Hoe dan ook ben je weinig beter uit dan de andere mensen zonder goud en zilver

                  Gelukkig dan maar Tjeerd. Maar ik denk dat het anders is. 😂

  3. Ik heb een substack gevonden waar de situatie van de wereld naar mijn idee goed wordt belicht.
    https://slavlandchronicles.substack.com/p/the-saga-of-surkov-and-the-generation

    Ongelofelijk welke namen er voorbij komen in welk verband. Namen als Thierry Malleret. Emmanuel Macron, Surkov, enzovoorts.

    Zo bezien zou de ‘oorlog’ niks meer dan een ‘mensen reduceer machine zijn’ (Het juiste nare woord gebruik ik liever niet.)? Walgelijk.

    Maar voor mij ging ‘het licht’ een beetje aan tijdens het lezen van het artikel.

    (Wilt u die substack zwart op wit lezen, klik rechtermuisknop en zoek met (Cltr F) met de muis op middenbalk, naar

    ‘print_on_web-PG’

    en verander de kleur in zwart.

    Zoek dan naar

    ‘web_bg_color’

    en zet dit op ‘uit’.
    Zet dan de balk weer uit door op het kruisje te klikken. )

    • Hoe vaak heb ik hier niet geschreven dat de oorlogen de depopulatie agenda is van de Bildenberger criminelen.
      Waarom anders ontstaan anders overal ter wereld oorlogen….. de oorlogen zijn het vervolg op de gifspuit .

      • Het gaat er niet om wie of wat als eerste heeft geschreven. En als jij dat bent, petje af voor je analysekracht. Veel dank. Dank zij jullie, intellectuelen komen wij ook verder. Maar, dit is een geheim:
        Je kracht zit ‘m OOK in je zelfbewustzijn; hoe ver is dát ontwikkeld. Want een mens kan slim en intelligent zijn, maar de verlichting is andere koek en die is nodig. Wie zichzelf niet in de hand heeft is een dwaas. (niet persoonlijk bedoeld hoor!)

        Wie niet diep de woorden van de meesters tot zich heeft genomen en ze eigen heeft gemaakt, die is een gevaar voor iedereen. Meesters zoals Jezus, Boeddha, Krishnamurti, Osho, enzovoorts.

        • Dus, zou men kunnen hopen en verwachten dat de criminelen en de dwazen hun zwakte dat zelfbewustzijn is??? Zonder liefde kan er volgens mij geen waar zelfbewustzijn zijn en wellicht bewustzijn van de bron van de liefde zelf? We komen nu de buurt van de spiritualiteit en van misschien de ‘Het’ zelf?

          We gaan de diepte in en zo zien we de zwakheden, de plekken die we kunnen gebruiken om te winnen; hun zelf! Ze missen de helft van wat er IS?!
          Dát is hun zwakte?

          • @AntiSoof januari 3, 2026 Bij 15:49
            Geachte .
            Ik kon niet reageren op je draad naar mij toe.
            Je eindigt met laten we lief zijn .
            Ik heb ook de delen gelezen van old ruckerhand.
            Ik houdt het kort, geen behoefte aan lange uitweiding en stoffige onderwerpen. Het is goed zo, heb mijn eigen denkraam. 😐
            Ietwat off topic, ik stream alleen nog via 3 sites (tv) geen netflix uiteraard.
            Had nooit gedacht dat ik dit zou gaan bekijken, (een jaar van je leven, met 40 personen(245 afleveringen) kijk daar eens hoe het er aan toe gaat, moeilijk om onbevangen dat te bekijken heel leerzaam, ik zet dit niet tegen mijn eigen leefwijze af, verre van. Soms tenen krommend.
            Anyway bedankt voor je tegen draad.
            Hartelijke groeten.

        • Als een goede leerling, betaamd om de leraar te overtreffen.
          Dan heb je de les pas echt goed geleerd.
          Doch velen denken dat als ze 1 kunstje beheersen, ze een hele pief zijn.
          Compassie wordt gezien als een zwakte.
          Ik tolereert veel, wat niet wil zeggen dat ik het er mee eens ben.
          Kep een jemeniet als buurman.
          Kan geen Nederlands werkt niet en voert geen klap uit. Er zijn er vele.
          Moet ik ze vertellen dat ze hier niet horen?
          Tolerant zijn tegen intolerante lieden is de grootste fout die men kan maken.
          Zie de hermandad

        • @AntiSoof.

          Jij leest hier ook alles dus ik hoef je niets uit te leggen hoe ik leef.

          Ik zal je twee voorbeelden geven.
          Toen ik rond de 25 jaar was deed ik de planning bij een groot internationaal bedrijf wat diverse bedrijven onder zich had. De vader (73 jaar) en ik begrepen elkaar uitstekend. Zijn zoon zou het hele bedrijf overnemen en wilde ons bedrijf opzettelijk failliet laten gaan omdat het in zijn ogen het goedkoopste zou zijn. Ik wist heel veel over het zwart geld wat iedere zaterdag naar Israël werd overgeboekt buiten de officiële boeken om. Ik heb het ministerie van binnenlandse zaken ingeschakeld om het faillissement te voorkomen. Ruim 40 gezinnen verdiende hun geld daar. Natuurlijk was ik de gebeten hond…. dacht je dat er 1 van deze werknemers het voor mij op nam …. niet een. Dat was wel een les voor mij.

          Dan even kijken naar de corona demonstraties….. de mensen werden in elkaar geslagen door de politie maffia….. de schapen kwamen niet op voor deze vredelievende demonstranten…. diezelfde schapen gaan wel demonstreren voor het Palestijnse volk en Gaza ( los van hoe vreselijk wat daar plaats vond ) en voor het milieu….. niet om de boeren te steunen, niet voor woningen voor hun eigen kinderen .

          Jij weet dat ik geloof dat wij geboren zijn uit GoD en dat GoD in ons zit. Ik moet niets hebben van religieuze instituten want die misleiden ons juist.

          Dit alles heeft mij in laten zien dat wij het zelf moeten doen en niet moeten wachten en hopen op anderen.
          Waar het fout is gegaan is dat mensen zich afhankelijk hebben gemaakt van banken en Roverheid. Wij roeien precies tegen die stroom in.

          • Als er een dienstplicht komt en mensen willen geen dienst nemen dan zullen wij zoveel mogelijk plaats maken om deze jongeren op te vangen en onderdak te geven.

            • Patriot,
              Dank je voor je uitleg. Ik herken me er zelfs een beetje in. Het leven lijkt soms wel een beetje voorbestemd te zijn. Sommigen zeggen dat we een ‘spel’ spelen, een spel dat we ‘boven’ afgesproken hebben te spelen, want wij zouden wel weten wat te doen!
              (Ik denk aan het goed voorbeeld daarover dat in de Bijbel staat als iemand in de ‘hel’ zit en vraagt aan iemand die in de hemel is om een drupje water. Maar dat kan niet gegeven worden want de muur is daar. En dan vraagt die ene om zijn levende nabestaande te waarschuwen voor deze ellende. En dan krijgt die ten antwoord dat de mensen daar toch niet naar luisteren, dat bewijst immers het verleden.) Zeer diep, vind ik. Het raakt de ziel.

              Laten we, vind ik, dat geestelijke niet vergeten? Want geestelijk zijn wij (ook). En daar zit denk ik, onze kracht. Dat hebben criminelen niet, die wijsheid. En die diepte van die wijsheid is zeer groot, groter dan ik nog besef, denk ik.

              Veel wat de schooiers doen lijkt als patsers die van gekkigheid niet weten wat ze doen. Dáár zit de zwakte, in hun persoonlijkheid. Hun onwetendheid omtrent de wijsheid. Wijsheid die ze afdoen als bijgeloof en dom.

              Dus laten we ons richten hoe we daar mee omgaan. Hoe gebruiken we die wijsheid om de mensheid te dienen en de zwakte van de tegenstander tegen hem te gebruiken. Om te zorgen voor onze naasten, te beginnen bij onze families.
              Wellicht zijn onze tegenstanders gewoon gek? En nemen we ze veel te serieus en ZIJN wij al onkwetsbaar? Lol.

              • AntiSoof,

                Je praat erover maar helaas ken je de Bijbel niet.

                De ‘rijke man’ was gescheiden van Lazarus door een diepe kloof. Hij wou dat iemand zijn nog in leven zijnde broers ging waarschuwen om de Thora te volgen en te gehoorzamen zodat ook zij niet naar deze plek van onheil zouden moeten komen. Hij dacht dat ze hém wel zouden geloven.

                Maar, hij kreeg te horen : Zij hebben Mozes en de profeten. Als ze hen niet geloven zullen ze jouw woorden ook niet geloven.

                AntiSoof, zo ook heb jij vandaag de dag de Bijbel en Jezus’ discipelen…

                • Dus jij komt uit de hel of hemel vind je?

                  Nogmaals heb je onderzocht hoe het met het O.T. zit? Zie je niet die slachtpartijen, moord en doodslag, de ongelofelijk slechte dingen daarin? De leugens, de list en bedrog?

                  Zouden er meerdere karakters beschreven worden soms? Enzovoorts.

                • AntiSoof,
                  Ik weet dat ik van God kom. Net zoals het in de Bijbel is verwoord. Ook jij komt van Hem.

                  Als jij vragen hebt over het OT hoor ik het graag. Probeer te verwijzen naar een specifieke passage (hoofdstuk, vers, uitspraak,…) Het ganse OT uitleggen in een post is onmogelijk.

        • “Wie zichzelf niet in de hand heeft is een dwaas”

          Zo is dat AntiSoof. Daarin heb je gelijk.

          “Wie niet diep de woorden van de meesters tot zich heeft genomen en ze eigen heeft gemaakt, die is een gevaar voor iedereen. Meesters zoals Jezus, Boeddha, Krishnamurti, Osho, enzovoorts”

          Hierin dwaal je AntiSoof, zoals velen.

          De Bijbel stelt namelijk dat de menselijke natuur van zichzelf in “duisternis” wandelt door de zondeval. Verlichting komt niet van binnenuit, maar is een geschenk van God door genade.
          De Bijbel waarschuwt dat menselijke wijsheid “dwaasheid” is bij God.

          (1 Korintiërs 1:20-25)
          “Waar is de wijze? Waar de schriftgeleerde? Waar de redenaar van deze wereld? Heeft God niet de wijsheid van deze wereld tot dwaasheid gemaakt? Want omdat de wereld door haar wijsheid God niet in zijn wijsheid heeft leren kennen, heeft God besloten hen die geloven te redden door de dwaasheid van de prediking. De Joden vragen om tekenen, de Grieken zoeken wijsheid, maar wij prediken Christus, de Gekruisigde, voor de Joden een struikelblok, voor de heidenen een dwaasheid, maar voor hen die geroepen zijn, zowel Joden als Grieken, Christus, de kracht van God en de wijsheid van God. Want het dwaze van God is wijzer dan de mensen, en het zwakke van God is sterker dan de mensen.”

          Wie op zijn eigen inzicht en zelfbewustzijn vertrouwt, wordt in de Bijbel juist een dwaas genoemd. Ware wijsheid begint niet bij zelfkennis, maar bij “ontzag voor de Heer”.

          (Spreuken 9:10)
          “Wijsheid begint met ontzag voor de HEER, inzicht is vertrouwdheid met de Heilige.”

          Liefde is geen staat van ‘zijn’ maar God zelf.
          1 Johannes 4:8 vertelt ons dat men geen liefde vindt door dieper in zichzelf te kijken maar door God binnen te laten.

          Jezus Christus is volledig mens en volledig God. Als Zoon van God erfde Hij de goddelijke macht.
          Hij is niet iemand die de weg naar God vond (zoals een verlichte meester), maar Hij is de weg naar God (“Ik ben de Weg, de Waarheid en het Leven”)

          Jezus is het Woord van God dat mens is geworden om de breuk tussen de mens en God te herstellen door Zijn dood en opstanding.

          • Heb je nooit nagedacht dat de Bijbel veranderd zou kunnen zijn? Want alles wat je stelt komt uit dat boek. Maar dat wil niet zeggen dat dat boek helemaal (!) naar waarheid is. Ik heb je daar eerder een linkje over gegeven. Wie is wie in de Bijbel bijvoorbeeld.
            Zou, als hij bestaat, de duivel niet het liefst het woord zélf veranderd kunnen hebben? Ligt dat niet voor de hand?

            Dus we moeten, helaas, ook zelf blijven nadenken en niet te gauw tevreden zijn. Zelfs een geloof (of juist een geloof) zóú een afleiding kunnen zijn van en door zakenmensen.

            Om te schrijven dat ik de Bijbel niet ken is vreemd. Ik vertel iets in eigen woorden, ik had het ook letterlijk kunnen kopiëren, maar dat deed ik niet. Zelf vertellen hoe je het begrijpt lijkt mij juist goed. En als ik het verkeerd vertel, dan hoor ik het wel.

            Jij kunt in een cirkelredenatie zitten; de Bijbel vind je waar, dus alles leidt je daar van af. Maar ondertussen gaat het feest van de criminelen gewoon door en lijken de gelovigen als versteend en verlamd omdat ze bijvoorbeeld denken dat het de Wil van Hem is en het toch gaat zoals het gaat en wachten zijn misschien op het einde der tijden. Dat lijkt mij desastreus.

            • AntiSoof,
              Bedankt voor je antwoord. In moderne, hedendaagse kerken gebeurt het met regelmaat dat men de gelovige laat vertellen wat hij verstaat en begrijpt uit een bepaalde bijbelvers of bijbels verhaal.
              Maar ik wil begrijpen wat God ermee bedoelt, mijn eigen interpretatie ervan lijkt me weinig waarde te hebben.

              Je lijkt te twijfelen aan de getrouwheid van de Bijbel.
              Maar het onderzoek hiernaar werd en wordt uitgevoerd door wetenschappers in disciplines als tekstkritiek, archeologie en historische biografie.
              Deze onderzoekers vergelijken duizenden manuscripten om de oorspronkelijke tekst te reconstrueren en de historische context te verifiëren.
              Er zijn heel wat wetenschappers die beargumenteren dat de overlevering van de Bijbel uiterst nauwkeurig is en dat tekstvarianten de kernboodschap niet aantasten.

              Om er maar enkele te noemen :

              Daniel B. Wallace: Oprichter van het Center for the Study of New Testament Manuscripts. Hij is een autoriteit op het gebied van digitale preservering van manuscripten en verdedigt de betrouwbaarheid van de tekst.

              Craig Blomberg: Specialist in de historische betrouwbaarheid van het NT en auteur van standaardwerken die kritische uitdagingen weerleggen.

              Peter J. Williams: Directeur van Tyndale House (Cambridge) en een vooraanstaand expert die aantoont dat de Bijbelschrijvers beschikten over gedetailleerde, correcte kennis van de lokale context.

              Dus nu heb je enkele concrete zaken om je sceptisch onderzoek te starten. Iets dat de Bijbel ten zeerste aanraadt.

              De Bijbel roept op om niet blindelings alles te geloven.
              In 1 Tessalonicenzen 5:21 staat: “Toetst alle dingen, behoudt het goede”.
              In Spreuken 14:15 wordt gewaarschuwd dat alleen dwazen alles geloven, terwijl verstandige mensen hun stappen zorgvuldig overwegen.

              Vergeet ook niet dat een ware Christen behalve de Bijbel ook de Heilige Geest heeft.
              Het is interessant volgende uitspraak van Jezus in gedachten te houden mocht je werkelijk zoeken naar de waarheid :

              “He that hath my commandments, and keepeth them, he it is that loveth me: and he that loveth me shall be loved of my Father, and I will love him, and will manifest myself to him.” (John 14:21)

            • Ik geloof niet in de bijbel. Heeft God een bijbel geschreven of zijn dat anderen geweest. kijk op deze site hoe vaak we het hier op deze site niet met elkaar eens zijn. Vertegenwoordigd ieder boek een waarheid ?

              Ik denk dat als je de bijbel helemaal vergeet en je met je gedachten diep naar je binnenste gaat en voelt….. dat je God voelt. Hij geeft je het besef van het morele gedrag hoe wij ons horen te gedragen.
              Een instituut als moskee of kerk worden politiek gebruikt. Vele oorlogen zijn gevoerd door katholieke of moslims aangespoord door hun kerkelijke leiders.
              Ik denk als de mens niet onder invloed staat van een instituut en zich vrij kan bewegen dat hij geen oorlogen wil. Dat hij voor zijn gezin of de gemeenschap wil werken en een normaal en vredig leven wil.

              • Dat besef van het morele, het verschil tussen goed en kwaad, zit inderdaad in elk van ons. God heeft dit in ons gelegd. De God van de Bijbel, Yahweh/Jezus.

          • Wat ik nu zo jammer vind is dat het weer op de man gespeeld wordt en niet over de inhoud en de vragen die ik stelde. Op deze manier komen we nooit geen streep verder.

  4. HOEVEEL zijn er ondertussen aan het front gesneuveld ? Die 24, dat is is eigenlijk feitelijk een bagatelle in een grotere context, toch ? Wacht maar af , ofwel wordt de onoplosbare crisis opgelost… LOL…. ofwel breekt de hel volledig los, persoonlijk zou ik eerder wedden op het laatste! We leven hier in het bankroete Westen namelijk vér boven onze stand ! HOE gaat men dat oplossen? Weet je het écht ni?

  5. In het vuur van het nieuws van vandaag zijn we bijna vergeten waar het artikel over gaat of toch niet.

    Zowel aanval op een soeverein land als de aanslag op feestvierende mensen zijn wandaden van het “IMPERIUM” Ale twee gebeurtenissen zijn barbaarse terroristische misdaden die als we in normale wereld zouden leven , zouden ze door de geschiedenis beoordelen als wrede daden tegen de mensheid.

    Tja, maar de wereld is alles behalve normaal.
    Ik leef mee met alle slachtoffers van barbaarse, maffia – achtige IMPERIUM, deep state IMPERIUM.

  6. CARITATE & “PHILADELPHIA” : “BROEDER-,&ZUSTERLIEFDE” onder R🐻SKIS!
    https://www.youtube.com/watch?v=AZhQdVifhos

    Het leven na de strijd: Russische soldaten bezorgen voedsel huis-aan-huis in Oekraïense dorpen.

    ASY REHE
    17,4K abonnees
    5 jan 2026 #OekraïneOekraïne #RuslandOekraïne #HumanitaireHulp
    Wat gebeurt er nadat de strijd zich verplaatst – wanneer de camera’s weg zijn en de frontlinie verschuift?

    In deze documentaire volgen we Russische soldaten die van deur tot deur voedsel bezorgen in Oekraïense dorpen die door de oorlog zijn achtergelaten. Geen elektriciteit. Geen pensioenen. Geen overheidsdiensten. Alleen bejaarde burgers, verwoeste huizen en de stille strijd om te overleven.

    Dit gaat niet over explosies of slagveldkaarten.
    Dit gaat over het leven na de strijd – wanneer overleven belangrijker is dan politiek, en hulp komt van degenen die daadwerkelijk komen opdagen.

    Je ziet hoe voedselpakketten, brandstof en basishulp de achtergebleven burgers bereiken, waarom veel dorpen zonder steun achterbleven en hoe het dagelijks leven langzaam weer op gang komt op plekken waar de wereld zelden over spreekt.

    📌 Wat je in deze video zult zien:

    Het leven in Oekraïense dorpen na het einde van de gevechten

    Russische soldaten bezorgen voedsel van huis tot huis

    -Oudere burgers die zonder elektriciteit, verwarming of pensioen leven

    -De stille fase van de oorlog die de meeste media negeren

    Dit is de oorlog na de oorlog, waar aanwezigheid belangrijker is dan beloftes.

    #OekraïneOekraïne #RuslandOekraïne #HumanitaireHulp #LevenNaDeOorlog
    #RussischeSoldaten #BurgersAanHetFront #Oorlogsdocumentaire
    #Voedselhulp #VergetenDorps #NaDeSlag
    🌺

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Vul alstublieft uw commentaar in!
Vul hier uw naam in